onsdag 6 februari 2013

Ännu en fin dag …

Strålande sol från en klarblå himmel…hade de lovat oss..den skulle titta fram runt 12 på dagen och försvinna vis 4 tiden..så blev inte fallet..den tittade fram tidigt och försvann vid elva tiden,
Min ena dotter och jag bestämde igår att vi skulle ut på en promenad nu när det skulle bli så fint…men då solen gömde sig blev det ingen solig promenad,,men det gjorde faktiskt inte så mycket..det låg runt nollan ute så det var skönt ändå och vackert ..ja det var det även idag : )
tttt
Snön var kvar på alla träden …ja nästan alla ..
---
Sen gick vi en annan väg ..en som vi inte har gått på många år.
Vi stannade och tittade lite för att se om vi såg några bra motiv..jag tittade på min dotter som tittade upp på kraftledningarna som var där…Ja visst är det synd att de hänger där ..det blir ju så svårt att få en bra bild när de är i vägen..sa JAG..
Hon tittade på mig och sa….Det är ju dom jag fotar !!!!!
Hmm
ttt
Då tittade jag på dom på ett annat sätt och insåg ..mmm .det var ju faktiskt ett ganska bra motiv att fota ..det också : )
----
Vi hittade också en massa istappar som var vid en bergvägg .och det var ganska häftigt ..de var i flera olika färgar
tt
Nej .. jag har inte lagt till några färger ..utan det såg faktiskt ut så här..Jag har redigerat mina bilder ..lagt på mer skärpa och sånt..men inte lagt på färger .så det var lite häftigt att stå där och titta på dom
Det åkte några bilar förbi och en log och vinkade när han såg oss : )
(undra om han också fotar )
Det blev en väldigt lång promenad idag
ttttt
Och denna blir den sista bild från vår dag idag
(visst kan man bli nyfiken på vad som gömmer sig runt hörnet )
Jag vet det ..men inte ni Blinkar
Ha det så gott : )
Som vanligt var det min lilla Panasonic som fick följa med i fickan

11 kommentarer:

  1. oj va fina bilder du fick. Det är ju så läckert med snötunga träd...och istapparna var ju magnigika!

    SvaraRadera
  2. You've a nice winter with so many snow :)

    SvaraRadera
  3. That first shot could be a postcard from Sweden .......wonderful Mimmi.

    Greetings and a nice evening, Joop

    SvaraRadera
  4. En ny, flott serie fra deg. Vinterlig og kaldt!

    SvaraRadera
  5. WOW vilka häftiga bilder!!! Den där med istapparna var otroligt läcker:-) Ha det gott. Kram från 'Foppatoffelträsk'

    SvaraRadera
  6. Morron ! Här är det ca 2 dm med snö och -1,2 grader. Ha det bra !

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara och vackra bilder från er promenad!
    Fastnade verkligen för isbilden. Sååå läckert med alla färgerna :)
    Ha de gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Mysiga bilder,härligt att gå länge å bara kika på allt:)

    SvaraRadera
  9. Nydelige vinterbilder. Vi har hatt litt sol i dag og det var deilig.

    SvaraRadera
  10. jättevackert men blä nu vill jag ha vår men det dröjer ju ett tag till...

    SvaraRadera