fredag 14 mars 2014

Årets första …

Ja årets första Humla..fick jag se idag : )

Jag satt ute på min baksida och drack kaffe då grannen ringde och talade om att det var en humla där..tur man har hjälpsamma grannar: )

Ut med kameran ..självklart.

1

Och så var det bara att klicka..och klicka..och klicka och…

2

Och klicka….

3

Och ..ja jag behöver väl inte säga det mer : )

4

Den hade fullt upp ..

5

Och jag med : )

För ett par dagar sedan var vi iväg till något som kallas lillängshamnen

Där har de byggt en spång som nog är några kilometer lång.

IMG_0144

Där var bänkar som man kunde sätta sig på på flera ställen .

IMG_0147

Och trappor ner så man kunde komma helt ner till vattnet…eller skogen som var på den andra sidan av spången.

IMG_0150

å vackert att gå där ..och då blåste det ju inget så det var bara att njuta för fullt : )

Just nu gick solen i moln ,så nu är det nog slut på vårvärmen.för SMHI har nu sagt att vi får vintern tillbaka..hoppas de har fel ..för det har de ju ganska ofta; )

Ha en fin dag Ler

15 kommentarer:

  1. Utrolig flotte bilder, - slike tilstander hos dere nå?
    Sommer jo...!

    SvaraRadera
  2. Inga humlor här än så länge. VI har haft det mulet och blåsigt idag. Hade förväntat mig bättre väder.
    Vackra bilder du fick.
    Ha en fin helg!
    M/

    SvaraRadera
  3. Kul med humlan och att den kunde tala :) Har du lagt in detta via plattan?Fina bilder som vanligt! Vilken kamera hade du förresten?

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder!! Helt otroligt att våren kommit så långt redan! :))

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och din granne är guld värd , tänk om mina gjorde detsamma :))) Krokusarna har inte ens kommit upp än så jag får nog vänta innan jag får ta nått foto på humlor // Kramar

    SvaraRadera
  6. Att få se och höra humlor är vårtecken så goda som något....märker att jag nog behöver köpa nytt när jag ser dina fantastiska bilder.......kamera eller objektiv....det är frågan.....elller beror det månne på fotografen?

    SvaraRadera
  7. å. så trevligt, jag satt just och tänkte på humlor. Och så har du sett en. :)

    SvaraRadera
  8. Morron ! Kommer in som en surrande humla och busar med Peppe och Bamse. Ja det ser ut för att vara ett fint ställe vid vattnet. Här har det kommit ca 5cm snö i natt. Ha det bra !

    SvaraRadera
  9. AJ AJ Fel kommentar på fel blogg hmmmmm !! Dessa datorer !!!

    SvaraRadera
  10. Tack och lov så HADE SMHI fel nu igen ang helgens väder! :-D Det blev vare sej snö eller speciellt kallt här iallafall, däremot blåsigt och ett par hagelskurar. Men temperaturen höll sej ändå runt 10 plus på dagarna, och solen var framme emellanåt. :-)

    Fina foton på humlan och krokusarna, och platsen vid sjön ser också jättefin ut!!

    SvaraRadera
  11. Visst är det en underbar känsla när livet åter börjar spira. Fina bilder på våren.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Jag med systern till din hund. Kom på att jag inte gav dig någon mejladdress: louice_abrahamsson@msn.com

    SvaraRadera
  13. Hahahaha ... vad roligt att se dina bilder. Vad härligt!

    Ha många bra dagar .)

    SvaraRadera
  14. söt humla å vackra bilder=)=)

    SvaraRadera
  15. Det har vært humler og sommerfugler her også nå. Endelig er vi på rett vei. Flotte sommerlige bilder.

    SvaraRadera