måndag 12 maj 2014

Ännu en tur till Vildmarken ;)

I början av Maj åkte vi ut till vårt smultronställe för att kolla efter vittass ,men det fanns inte ett spår efter några rävar där tyvärr.

Men annat vilt såg vi ,och just då var det ganska många älgar ute..eftersom mamman nu har stött bort sina fjol åringar inför nästa kull.

Men några hade fortfarande sina kalvar från förre året med sig ,och jag tyckte nog att de var ganska små.

IMG_0571

Här står de båda och tittar på en person som hade gått ur bilen och fotade dom ..med blixten på ..de försvann ganska snabbt efter det …

IMG_0530

Längst bak är det två rådjur ..fick jag se när jag fick in bilden på datorn..jag trodde först att det var två älgar som låg ner.

IMG_0522

Storspov fick vi se också

IMG_0550

Nu började det bli mörkt ganska fort ,så vi började åka hemåt .

IMG_0591

Och den sista bilden blev på en bock som redan hade fejat sina horn .

Här hemma fick vi också fint besök ..och den dagen hade vi sol

page

Här var det maken som var i farten .han tog min kamera och fotade med ,då min låg framme….hans låg i en väska…..

Ha en fin dag..här har det regnat i ett ..i tre dagar nu

----

15 kommentarer:

  1. Ja, fy för den lede som det har regnat, och fortfarande gör - fast mellan de blöta skurarna tittar i och för sej solen fram då och då. Dock hinner man sällan mer än ut förrän man får rusa in igen, för att slippa bli dränkt av nästa skur... :-I

    Roligt med alla älgar, rådjur och olika fåglar - och hoppas verkligen att Vittass också dyker upp framöver!

    SvaraRadera
  2. Nydelige bilder i en flott natur! :) ja fjorårets elger ser veldig små ut.
    Det ser ut som de kunne trengt sin mor litt lenger tid..
    Vakker fugl som koser seg i solskinnet.
    Flotte bilder både av deg og maken! :)
    Men jeg håper Vittass m familie dukker opp snart!
    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  3. Det har regnet her i dag og i går også :)

    SvaraRadera
  4. Oj så många fina djurbilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Alltid härligt att komma ut i naturen och få se fåglar och andra djur. Vilken fin fågel i collaget, en sån har jag aldrig sett.
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  6. Verkligen fina bilder och jag håller med dig att kalvarna såg små ut . Ha det så // Anita :)

    SvaraRadera
  7. Det blir bara små turer mellan skurarna..underbara bilder..vill ju få stanna ute lite längre nu på kvällarna

    SvaraRadera
  8. Tänk om familjen Vittass har flyttat för de saknade Dig och Kjell.
    Vi får hoppas de bara är på en kortare flytt och återvänder.

    Men älgar och rådjur samt storspov är inte fy skam för mig som får nöja mig med
    skator,kråkor och grannens skälliga dvärgcollie-

    Till och med så Prinsen ogillar hennes eviga skällande på allt.
    Precis som hennes matte som också skäller på mig, nu senast
    för att mig täppa var i vägen för stora gräsklipparen,det var hon
    som föreslog jag skulle ha den. Hade surkärringen tydligen glömt.

    Må så gott.
    ¨Kram Mi

    SvaraRadera
  9. Beautiful pictures, I like nature and I like the pictures :) Regards

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt!!!
    Jag har ett vildsvin som rör på sig runt mitt hus när jag inte ser det. Förmodligen sover jag när det är vaket och tvärtom.

    SvaraRadera
  11. här är d kokhett..fina bilder=)

    SvaraRadera
  12. A very beautiful series!! ;-)

    Hope you'll have a great weekend!
    http://dzjiedzjee.blogspot.com

    SvaraRadera
  13. Innom for å ønske deg en god sommer og håper alt er bra med deg! :)
    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  14. Deilig med sommer og sommerbilder. Vi har nettopp kommet tilbake etter 14 dager i Danmark.

    SvaraRadera