lördag 12 november 2016

En Solig promenad ,med det nya 18/135 mm objektiv

Ja som man kan läsa av rubriken så har jag nyss fått ett nytt objektiv ..det nyaste 18/135 mm objektiv

Än så länge så är jag nöjd med det,Alla de bilder som kommer in detta inlägget har jag fotat med det objektivet idag Smile

IMG_8136

Här fick vi fint besök ..innan jag hann ut på min promenad Smile

IMG_8147

Jag kan äntligen använda liver writer igen ..det vill säga ..det heter Open live writer.men det ser likadant ut .Jag tycker absolut bäst om att göra mina inlägg via den ..den är klart bäst Smile

IMG_8151

Många fina färgar kan man hitta ..speciellt när det är sol ..

IMG_8160

Att fota i motljus..det giller jag .

IMG_8168

Då kan även ett fallet löv bli vackerSmile

IMG_8189

Letade efter lite blommor som inte hade gått i ide än ..det fanns inte många..konstigt eller hur Winking smile

IMG_8192

Denna hittade jag när jag kom hem..den var på grannens tomt .

Ha en fin dag Smile

4 kommentarer:

  1. Så fina bilder du också lagt ut :) Växterna blir så vackra i motljus , har också 18/135 mm objektiv och som oftast sitter på :) // Kramar

    SvaraRadera
  2. älskar din lilla tofsmes. Såg ett par juveniler i somras men så snabbt att jag knappt hann se dom. Du är lika bra på macro fortfarande. Särskilt den näst sista bilden. :)
    Skulle gärna uppmuntra dig, men bloggandet är ju på nergång numera även om jag är mest aktiv där. Jag tycker FB är otillfredställande så jag ledsnar på att lägga ut där. Samtidigt är ju alla memen i bloggvärlden på väg ner. De som förut hade 100 länkar är nu nere i kanske 30 och folk är lata och kommenterar inte. Det är ju lite jobbigare än att trycka på like.

    SvaraRadera
  3. Grattis med nytt objektiv.
    Virkelig noen flotte bilder du har tatt.
    Superlekre.
    Macrolusa

    SvaraRadera
  4. Tack för besök på Käringafällan och kommentar där. När jag ser dina bilder skäms jag. Min gamla trötta Canon tar inga skarpa bilder. Den har gjort sitt förstår jag. Vilka bilder du har här!! Vad är det för kamera du har? Blir nyfiken nu för det är klart roligare att fota med en bra kamera.

    SvaraRadera