måndag 13 februari 2012

Vårtecken.. Uppdatering.Vittass mår bra :)

UPPDATERING OM VITTASS
Ni som har följd min blogg vet ju vem Vittass är :) Vår lilla goa räv.
En kompis till mig åkte förbi vårt smultronställe igår och gick ut och ropade hennes namn VITTASS...
Och vem kom fram .. ju Vittass.. så jag blev så otrolig glad över att få reda på att hon mådde bra.
Ni som vill se de nya bilder på vår lilla Vittass kan gå in på Denna blogg..Vita Stunder
---
Igår hade vi ju underbart strålande väder ..det blåste lite grann men det var varmt när man kom i lä.
Här snöade det inte..utan det var snö som blåste ner från träd och buskar.
---
Det fanns fler som hade lite snö kvar på sig....
Vad den har haft i minnen... har jag ingen aning om..men det kan inte ha varit något bra ;)
---
Och det är fler än jag här.. som inte vill ha mer snö(hm vem vill det) 
Tummen NER för mer snö ;)
---
Idag fick vi se ett annat vårtecken...eller så har de kommit för tidigt ;)
Det kom ett par Starar och hälsade på och åt friskt av den maten som vi hade lagt ut :)

17 kommentarer:

  1. Å så vacker den första bilden är!! och staren är en riktigt fin fågel, jag har nog aldrig sett någon så nära...Ha en fortsatt trevlig dag :)

    SvaraRadera
  2. For et nydelig flott bilde du har fått av staren, se de fargene på den da!! =) Mange flotte snøbilder også, og flott den med øyne på- men hva har den spist?? Hehe..
    Nei jeg lyktes ikke i is- eller snøkrystaller.. må nok ha både stativ og tilbehør kanskje..
    Jeg har lagd litt hjemmelaget fuglemat i dag.. det skal få stå kaldt over natten..

    Ha en fin dag, og forresten- ønsker deg en god valentinadag i morgen! :)
    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  3. Kul att kunna få sådana fina bilder på Vittass.
    Din bild på staren är toppenfin. Undrar om dessa fåglar har låtit sig luras av att det blev lite mildare under ett par dagar.
    I dag - liksom i går - har det varit toppenväder.
    Ha en fin vecka! /SA

    SvaraRadera
  4. Oj vilka bilder Mimmi..jag blir helt varm i hjärtat..sista bilden är magisk..

    SvaraRadera
  5. fina bilder men usch det snöa nyss då jag tittade ut:(

    SvaraRadera
  6. va kul att höra att hon mår bra :) och vilka fina bilder du har tagit :)

    SvaraRadera
  7. Det var då för väl att Vittass mår bra, hoppas hon får ungar till våren, det vore väl nåt att fota! Och nu snöar det igen...jag som tänkte cykla i morgon..blääääää!

    SvaraRadera
  8. Så fint at han var der ennå. Dere har masse vinter da. Stæren er jo vårtegn hos oss!!! Nydelig bilde av den.
    ha en trivelig uke til deg.

    SvaraRadera
  9. Då lyssnar hon ju till namnet. Kul bilder i vårens tecken. Hoppas att det är ett gott tecken att staren har kommit. Skickar dig en varm kram på Alla Hjärtans Dag. Anita

    SvaraRadera
  10. Vad händer.. bloggade nyss till dig här, men det försvann när jag skulle lämna in det.. konstiga grejer händer här :( I alla fall så fint att Vittass mår bra och att du sedan fotat så många vackra bilder ger din fotoblogg ännu fler guldstjärnor.. Gillar skarpt din bild på Staren och vanten i trädet. Mer snö vill inte jag heller ha.. men det har lovats mer i morgon :( Ha de gott Mimmi..

    SvaraRadera
  11. Hei, Ser ut som en spennende blogg, dette! Jeg slenger meg på som fast følger :-)

    SvaraRadera
  12. snygg stare, Det var länge sedan jag såg en sådan. Sen må jag ju säga att Nypondamen har en väldigt fin hatt. Du kan ju knycka idén med CD skivor on du har tråkväder. :)

    SvaraRadera
  13. Gissa vad det gör här idag...? <:-) Snöar, så klart! Suck... Men det är inte så kallt ute, så i morse var det inte värre än 19,5 grader i köket när vi steg upp. ;-)

    Trots vädret har iallafall fler och fler småfåglar börjat få vårkänslor. Såg för en stund sen att en av blåmesarna inspekterade en holk både grundligt och ingående. :-)

    SvaraRadera
  14. En kan tydelig se på disse flotte bildene at våren begynner å nærme seg med den flotte sola som skinner i bakgrunnen.

    SvaraRadera
  15. Tjusiga bilder - våren är på väg.

    SvaraRadera