söndag 27 januari 2013

Magi…

Nej ..det kan man ju inte kalla det .. utan det är falsk HDR bilder jag visar under här

Det vill säga .. jag har tre likadana bilder som jag lägger in i photomatrix

Där väljer jag två olika exponeringar ..-2 på den första bilden..bild nr två inget

bild nr 3 tar jag +2

Man kan själv skriva in vad man vill ha eller välja på de olika som finns

hemma2

Här har jag ett exempel på hur man kan göra det lite överdrivet..men ändå tyckte jag det var en fin bild ..även om det absolut inte är de rätta färgar..vilken man självklart också kan få ..man får upp flera olika bilder  som man kan välja på efter programmet har satt ihop de tre bilder till en bild.

Daisy

Här är en bild på Miss Daisy som jag tog för ett par dager sedan

Jag har lagt till oskärpan efteråt i ett annat program , men här ser man att bilden ser normal ut i färgarna.och här har jag också lagt ihop 3 bilder som blev till en.

hemma1

Här har jag använt motljus efter programmet hade lagt ihop de tre bilder

hemma

Här jag jag gjort som jag gjorde på bilden ovan.

Lite kul att sitta med en kväll som ikväll ..då det snöar och är halv storm ute

Ha det så gott därute : )

13 kommentarer:

  1. Kul att leka sådär! Jag ska kolla nån dag...tror jag... ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vill också leka i bildbehandlingsprogram!

    I höstas hade jag mer eller mindre bestämt mej för att äntligen lära mej PS Elements ordentligt under vintern, men det blev ju aldrig av att jag började... Och nu har jag inte tid med det över huvudtaget, sen jag började min högskolekurs. <:-)

    Kul att Miss Daisy kommer och hälsar på. :-) Jag har sett ekorrspår i snön nästan varje dag när jag går och hämtar posten. (Vi har lådan ca hundra meter iväg från vårt hus), men ekorren gömmer sej alltid. Och inte tycks den vara det minsta intresserad av att komma och hälsa på vid vårt fågelbord...

    SvaraRadera
  3. Kreativitet har inga gränser när du ger allt för att komma ut.

    SvaraRadera
  4. ja det finns mycket kul att göra med bilderna :) Brukar också sitta o leka ibland :))

    SvaraRadera
  5. Flott bildeserie!
    Er tilbake til hverdagen og internett nå etter ei helg ute i villmarka!

    SvaraRadera
  6. Ai såå kuuult!!!!!!Har aldrig hørt om den redigeringsplassen!!!!Jeg redigerer aldrig..heheh skjønner meg ikke på det..klarer ikke få til adobe photoshop engang!!ai aia ai hvilken dum brunettejeg er hahahaha..Men du hadde fått det veldig fint til!!Er det du som har taget det bilde av Ekorn?????Såå søøt!!!!!!Mmmm har nesten lyst å kramme den!!))))
    allebidene dine ble jettebra :)))Masse hilsner fra meg :)))

    SvaraRadera
  7. Hej Mimmi!
    Miss Daisy är söt som alltid. Men vilka konstverk du får till, verkligen vackert. Tänk så mycket man kan göra med bilderna "bara" man har kunskapen.
    Ha en fin vecka!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  8. så fina bilder du visar,men blä vilket ruskväder det blev regn å mulet å blåst usch då har jag hellre kallt å sol,kram

    SvaraRadera
  9. Åh vilka underbara bilder du bjuder på. Frostbilderna e helt fantastiska! Bild nr 3 i detta inlägg känns magisk. Å söta Miss Daisy:-) Ha en fin fotovecka.

    SvaraRadera
  10. Oj vilka fotografiska experiment. Ha det bra !

    SvaraRadera
  11. Häftiga bilder du gjort!!!
    Jag har köpt PS 11 men inte haft tid att sätta mig in i det programmet. DÄr kan man göra sådant här eller hur??

    SvaraRadera