onsdag 4 december 2013

Bönhörd?

Ja det kan man undra…igår efterlyste jag lite inspiration..och vad hände idag ..

En stenknäck kom och hälsade på ..jag kan lova att just då fick jag ganska mycket inspiration ; )

Först så kom det en massa Domherre..och för en gång skull var det sol när de kom.

IMG_0002

En vacker domherre …hona .

Och så var det ju Stenknäck som kom .

IMG_0024

Vilket näbb ..ujamejen.

Den satt nog kvar i fem minuter ,så det blev många bilder på den ,men jag skall inte tråka ut er med en massa bilder på den ,det får nog räcka med denna bildLer

Ha det så gott Ler

15 kommentarer:

  1. Lovely bird and nice photo's Mimmi

    SvaraRadera
  2. Nej, den matar man inte ur handen kanske :D Kul att du fick fota en sån, det var länge sen jag såg en sådan filur! Jag ser ju inga fåglar alls här ju :(

    SvaraRadera
  3. Hej Mimmi,
    Så otroligt kul att dessa vackra pippiar tittade förbi och bjöd dig på en fin stund med kameran. Du blev garanterat bönhörd ;)
    Ha en fin fortsättning på veckan
    Kram
    /Ingemar

    SvaraRadera
  4. Oh vad fin den är. Hade en här för några år sedan. Härligt att inspirationen satte igång. Jag söker efter min fortfarande. Ha de gott.

    SvaraRadera
  5. va fina d eär det är så härligt och rogivande att titta på fåglar, kramen

    SvaraRadera
  6. Stenknäcken är ju så fin. Jag får väl börja mata fåglarna så de kommer här.
    Ibland kan det vara så att inspirationen inte finns där. Men det ska ju inte kännas som krav att fota eller att blogga.
    Kram Majsan//

    SvaraRadera
  7. Vad roligt det är när fåglarna börjar dyka upp så här närmare vintern....själv såg jag en sidensvans igår och det har jag ALDRIG sett tidigare där vi bor....kul

    SvaraRadera
  8. Hej Mimmi!
    En Stenknäck har jag aldrig sett och du får skatta dig lycklig över den :)
    Förövrigt är decemberljuset ingen höjdare, vad fotosessionerna beträffar, men snart vänder ljuset åter !!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  9. Kul med oväntade besök! :-) En eller annan gång kan det dyka upp stenknäckar här, men jag har inte sett nån nu - kanske inte ens under hela förra vintern, när jag tänker efter...

    Vad synd att era söta ekorrar har försvunnit. :-( Men rätt vad det är så kan det dyka upp en (eller ett par!) igen! Jag håller tummarna för det!!! :-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Very nice! Some birds have such beautiful soft colours!

    Hope you'll have a great weekend!
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. Trevlig helg och glöm inte att idag kl 12 har jag en ny gäst i bloggen :)

    SvaraRadera
  12. Stenknäcken har jag faktiskt aldrig sett live, tjusigt foto. Den lilla stjärtmesen är en ljuvlig liten varelse jag faktiskt sett en gång tidigare. Här i norr vill de dock inte husera i kylan. Just nu inspireras jag av ekorren och en mycket charmig liten blåmes, men skuggorna e mörka och långa just nu så kameran får ladda ett tag till. Ha det gott.

    SvaraRadera
  13. Jätte fin bild på Stenknäcken, drömmer om att få se en sådan hemma hos mig men det tror jag är helt omöjligt. Tror att jag bor för långt norr ut. Brukar få se dem när jag hälsar på hemma hos mina föräldrar. Vi hade faktiskt besök av en Stegligt förra helgen men den försvann innan jag hann se den och plocka fram kameran. Det var min man som fick syn på den genom fönstret på övervåningen. Stjärtmes vill jag också fota men det är bara det gamla vanliga gänget som dyker upp utanför mitt köksfönster.

    SvaraRadera