tisdag 3 december 2013

Ge mig lite inspiration!!!

Ja det behöver jag verkligen..Nu är det långt emellan mina inlägg..och det enbart för att jag inte har någon inspiration alls.Men fåglar ..det har vi hemma som tur är : )

IMG_2616

En liten blåmes som håller på med ..ja..inte vet jag …

IMG_2637

Det bästa var ändå denna lilla stjärtmes som var på ett litet snabbvisit.

Det var första gången vi hade en sån här ..så det var jätte kul.

IMG_2645

Även en svarthätta kom på besök ..så än så länge så har vi nu haft en svartmes…stjärtmes…svarthätta ..tre arter som vi inte har haft här på vintern under de år vi har bott här.

En som har varit här varje år..ja det är vår hackspett.

IMG_2692

Honan och hanen kommer varje dag och äter.

Även domherren har kommit ..ganska många

IMG_2675

Som man kan se ,så är dessa bilder fotat olika dager ..mulet och grått vissa dagar och strålande sol andra dagar.

Men den sista bilden..den är fotat idag Ler

IMG_2735

Ett sista glimt innan snön läggar sig ovanpå ..kanske Ler

ha en fin dag

6 kommentarer:

  1. Inspirationen kommer tillbaka till våren! ;) Det tror jag...tänk när vi går till stadsträdgården och fotar vårblommor...små bin...och annat! Ja, redan i februari brukar ju trollhasseln slå ut! Nej, inte hittar man mycket att fota nu. Fåglar har jag ju knappt sett röken av här...

    SvaraRadera
  2. Så många fåglar du har på besök ,gillar den sista bilden ,där känner jag igen Mimmi kram nette

    SvaraRadera
  3. Var har du sparvhöken som var så ivrig besökare för något år sedan. Ser du den nu förtiden ?
    Kram/Lasse

    SvaraRadera
  4. Ja inspirationen kommer och går...känner lite likadant...Jättefina fågelbilder och så roligt att få besök av den söta skäggmesen!!

    SvaraRadera
  5. Både Stlärtmes och Svarthätta har jag aldrig sett här hemma , häftigt foto du gjort på den lilla damen i brandgult :) Kram

    SvaraRadera
  6. Goddag ! Snart kommer snön och då kan man ta fina snöbilder. Ha det bra !

    SvaraRadera