söndag 2 augusti 2015

Då blev det en tur igen

Ja solen sken ..för en gång skull ..vi packade ihop och for iväg .
IMG_3592
Det första vi fick se var en Kärrhök som satt och njöt av solen..tror jag ; )’'
det gick två tranor framför den ..men ingen av dom bröd sig om den andra
Vi fick även se Törnskator.
IMG_3663
En hona med en unge..tror jag : )’'
Några rådjur såg vi också .men ingen bock fastnade på bild
men vi fick i alla fall några bilder på rådjur
IMG_3652
Men några kid såg vi tyvärr inte.
Sen bar det iväg
Vi ville ju kolla om vi kunde få se några stora älgtjurar igen .
IMG_3698
Och kors i taket..de kom ut på samma ställe som sist : )
Det var spännande att sitta i bilen och kolla på dom och fota dom genom ett nerdragit fönster,,För man får ju absolut inte gå ur bilen ,
Det var 4 stycken .men tyvärr så fick vi ingen bild på alla fyra tillsammans .då de blev rädda utav folk som inte fattade hur man gör när man skall titta på älgar.
Det kom bilar som tvärstannade på vägen och stod länge där med motorn igång med öppna fönster och pratade ..
Älgarna ville ju över till andra sidan för att äta havren som stod där
IMG_3706
De stod länge och tvekade …..Gubben och jag satt i bilen och svor lite ..
IMG_3708
Nu hade blivit lite för mörkt .så det blev hög iso och låg slutartid
Sen fick jag ljusa upp bilderna mycket i bildprogrammet här på datorn
Älgarna tröttnade till slut och gick tillbaka in i skogen…frågan är om de fick någon havre den natten
Som alla vet ..så har det ju varit en molnig och regnig sommar..så många bilder på mörka moln har det ju blivit ; )
Det får bli min sista bild i detta inlägget .
regn
No en av de vanligaste synen denna sommar : )
Javisst ja ..jag har installerat Windows 10 också ..och jag är väldigt väldigt nöjd med den : )
Ha en fin dag Ler

4 kommentarer:

  1. Hej Mimmi!
    Roligt att du fick en solig dag, det varit verkligen tunnsått av dom i år. Kul med Kärrhöken, för det mesta cirklar den över öppna fält, men kanske den satt och kalasade på ett byte.
    Vet du...jag tror att du fotat två törnskate-ungar, men du får rätta mig om jag har fel.
    Ha en fin dag /bea

    SvaraRadera
  2. Jag halkade plötsligt in på en väldigt trevlig blogg!
    Vilka bilder! Fåglar är något jag kan fascineras av men kan väldigt lite om. Älgar finns inte där vi bor men Rådjur finns dessvärre inplanterade numera och de springer man på lite då och då.
    /P

    SvaraRadera