onsdag 24 augusti 2011

Ett kort besök av sommaren

Det fick vi igår.. härligt väder .. sol .. 22 grader varmt… självklart var man inte inne vid datorn då ….

IMG_6598

Utan jag åkte ner till stan och gick runt där.. och hamnade … precis som vanligt… i stadsträdgården.

IMG_6605

Där fanns det fortfarande ganska många fina blommor kvar .. och det var inte de som jag såg när jag var där sist..men man såg också .. att det inte var sommar i stadsträdgården länge.. utan allt har nu börjat att visa höst tecken.

Men några som också njöt av denna underbara dag .. var de som ville åka med båt busen.

IMG_6575

Det är ett populärt sätt att åka på .. i stället för en bus på vägen .. har vi här en båt buss  som fungerar precis på samma sätt.. och när det är fint ute .. som igår .. då är det en riktig fin tur man får …men jag undra …. om alla dessa fick plats i den ?

Idag .. inte lika fint.. brrr.. tröja på.

ha det så gott Ler

9 kommentarer:

  1. Vi får prøve å nyte de varme dagene som er igjen av året. Selv var jeg mest på jobb i går.

    Superflott rødfarge i de blomstene.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder, jag smälter som smör för den första.
    Här fortsätter sommaren med 21 plusgrader och sol. Underbart. :)
    Ha det gott, Mimmi.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, Stadsis var fin, jag var ju där lite tidigare än du ;) Men jag fotade inget! :O Det ser ut som en massa skolbarn som ska åka båtbussen...

    SvaraRadera
  4. Båtbuss låter mysigt! Fast jag tror jag föredrar att en sån INTE kommer på ån här utanför och försöker parkera vid vår brygga - för det är vanligtvis besvärligt nog för dem som försöker ta sej härförbi i kanoter! :-D (Massor med sten och nedfallna träd och annan bråte i vattnet som är svårt att ta sej förbi, och det är minst lika besvärligt att bära kanoterna på land eftersom terrängen är som en urskog/djungel).

    Nu finns makens bästa älgbild i min blogg. :-)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Även vi har ett fantastiskt väder, varmt och soligt, helt underbart och förträffligt på mina lediga dagar :)
    Saftkokaren står på spisen, bärbuskarna har plockats, fönster putsade och nu tänker jag njuta av kvällen.

    Vilken fantastiskt vacker bild med spegling i vattnet och folkmassorna - fullträff!

    Ha en fin kväll även du!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  6. Vi har också fått sommar igen, både idag o igår. Jättevarmt! Fina bilder!

    SvaraRadera
  7. Flotte bilder og skjønner prioriteringa!
    Vi har 24 grader i dag...(nå er det 21) Herlig!
    Ha en fortsatt varm kveld!

    SvaraRadera
  8. den där blomman gör sig bra på bidl. Synd att jag glömt namnet på den.

    Är det inte en färja det som ni kallar båtbuss?

    SvaraRadera
  9. Wow, den första bilden tycker jag var helt suverän, Mimmi! Vilken tur att du såg det där "dubbelhjärtat"!
    Blomman under är väl en Kristi blodsdroppe skulle jag tro.
    Kram Pia

    SvaraRadera