måndag 8 augusti 2011

Tur man har en baksida…

Då menar jag förstås inte min baksida….även om det också är tur man har förstås ..utan jag menar min altan Blinkar

När det inte är väder för någon promenad .. kan man alltid leka lite med olika inställningar på kameran.. jag har fått pippi på att testa S läget.

IMG_5549

Men på denna bild hade jag helt fel inställningar .. jag hade inte ändrat ison efter en kväll  när vi var på älgjakt .. så här var ison inställt på 3200..hm.. så det blev att gå in och använde remove noise.

Vad detta är för fågel ..vet jag inte.. men den påminnar om en Gransångare

-------

IMG_5564

Här kom det en sädesärla.. jag tror det är en hona.

IMG_5572

Här .. Jag TROR det är en Lövsångare ..  men det är så svårt att se vad det kan vara när man kollar i fågelboken.

IMG_5574

Att gömma sig för mig .. det är ingen ide…..

IMG_5592

Våra Vinbär är väldigt populära bland de fåglar som är hos oss .. jag trodde inte de åt sånt ..men det gör de tydligen.

IMG_5600

Och de trogna Humlor är ett bra motiv att testa en massa olika inställningar på.. för även om de rör sig mycket .. så är de i alla fall kvar på samma blomma/växt längeLer

Ha det så gott Ler

10 kommentarer:

  1. Jättefina bilder, vilken tur du har som får så fina besök :) Idag har jag provat inställningen P och det blev bättre, men fåglarna var lite fööör långt borta...Vad är S för inställning, hittar inget sånt...Ha det bra :))

    SvaraRadera
  2. Ja, det er flott å bare kunne gå ut i hagen å ta bilder noen ganger.

    SvaraRadera
  3. Vakre fugler og flotte bilder du har fått tatt av dem! :) Jeg har ikke fugleboka mi for hånd, ellers skulle jeg ha sjekket det også.. Og det macrobildet av humla, virkelig vakkert! Jeg synes humla er så fin. Vinbär på norsk heter rips, og de elsker jeg å spise med vaniljesaus! Nam-nam.. :))

    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  4. Sista gillar jag allra mest!

    SvaraRadera
  5. Ja, idag har det inte varit lönt att gå så långt hemifrån - för rätt som det är så har himlen öppnat portarna på vid gavel... Så det har varit perfekt att bara tassa ut lite i trädgården (fem meter från ytterdörren) de stunder som solen har tittat fram mellan regnskurarna. :-) Några fjärilar har faktiskt visat sej, och humlor och spindlar. Men när jag fotade en fågel senast kommer jag knappt ihåg!? Hm...?

    SvaraRadera
  6. Flotte fuglebilder. Alltid artig å prøve nye innstillinger. Det med isoen er lett å glemme. Men slik er det når en må tenke på så mye. Humla var råfin! Ha en koselig dag videre.

    SvaraRadera
  7. Baksidor är bra att ha! Jag har ju bara en framsida ;) men det är lite flygfän där också ibland. Jag ska definitivt testa läge S mer, det blev ju bra scenbilder!
    Humlan var jättefin här, det blänker i ögat på den! Kram!!

    SvaraRadera
  8. Alla röda bär är populär mat bland fåglarna det är dom som dom äter först ,fina fågelbilder ,kramis ,Nette

    SvaraRadera
  9. sådana där msistag gör jag jämt. Glömmer ställa om inställningarna alltså. Jag är väl för slarvig och har för bråttom. Men din bild blev ju vädligt snygg i alla fall. Jag tror också på en lövsångare.

    SvaraRadera