fredag 5 augusti 2011

Lite vemodiga tankar.

Nu när man går ute och ser tecken på den ankommande hösten..känns det väldigt vemodigt.

IMG_5150

Ett litet löv räckte för att jag skulle känna mig lite ledsen över att hösten är på snabb frammarsch …Det känns ju som jag fortfarande sitter här och väntar på sommaren.. och så är det snart höst.

IMG_4977

Visst har hösten mycket vackert att bjuda på …men ..

JAG VÄNTAR JU FORTFARANDE PÅ SOMMAREN…..

IMG_5146

Men.. jag skall ju faktiskt inte klaga..för jag har sett vilket hems väder alla mina Norska blogg vänner har haft..inte nog med att de hade full snöstorm långt in i Maj .. många har bara haft regn och regn och mellan 12 och 17 grader varmt med några få soldagar… så jag SKALL inte klaga..men det känns fortfarande vemodigt och jag väntar fortfarande på SOMMAREN Blinkar

17 kommentarer:

  1. Det är ett par månader kvar än med dräglig temperatur..hoppas jag. Det är sen när det börjar bli frost som jag tycker det är jobbigt...

    SvaraRadera
  2. Det är allt en bra stund kvar innan vi får vinter. Först ska vi få njuta av brittsommaren och sen hösten sen kommer väl vintern. Inte med lika stor skala som det har varit i två år nu.

    SvaraRadera
  3. Flotte bilder!
    Høsten må gjerne komme den, - flotte farger og dermed spennende fotomotiv. Men høstværet MÅ være med sommertemperaturer. DET har vi hatt lite av...
    Ha en flott fredda'!

    Du vil høre mitt høstsukk seinere...

    SvaraRadera
  4. Vi kan inte heller klaga, sommaren har varit fantastisk! men den går alldeles för fort...Jag gillar hösten, men inte än :) Jättefina bilder!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Ja en ser det overalt nå. Høsttegnene er der. Jeg er egentlig veldig glad i høsten med alle fargene og bladene. Men etter denne sommeren (Les Vinteren) med 9, 10 ,11 grader håper jeg på litt varme. Flotte bilder som formidler teksten og tankene. Ha en riktig sommerlig helg til deg.
    Klem fra Hilda

    SvaraRadera
  6. Ser flere og flere høsttegn her også, og kjenner blandede følelser som deg Mimmi.
    Du har tatt fine bilder, og likte det første veldig godt.
    Her har det vært en hektisk uke med syk mann og et par turer til det lokale sykehuset. Alt sånn noenlunde bra igjen nå, så da skal helga nytes, selv om det ser ut til å bli regn.
    Riktig god helg til deg Mimmi.
    Klem fra Berit.

    SvaraRadera
  7. Visst är det vemodigt när sommaren bara försvinner. Man hinner knappt blinka. Jag hoppas iaf att man själv inte vissnar ner lika fort som växtligheten. Fast man är ju på god väg. Det gäller att ta vara på de fina stunderna. och även ett vissnat löv och blomma kan vara vackert.Ha de gott i helgen. Kram. Anita

    SvaraRadera
  8. håller med dej helt,å mörkt är det på kvällarna nu ,men vi får bevara allt vackert å varmt vi haft ett tag nu,fina bilder ,kramen

    SvaraRadera
  9. NEJ! Jag vill inte ha höst redan. :( Så det så. Men jag har sett det också.

    SvaraRadera
  10. Vi har haft den vackraste sommaren vi kan tänka oss ,idag har det regnat o nu är det dimma ,här ute på ön har det varit mest soliga dagar ,kanske borde du komma hit till vår solkust en ny sommar,vi bor nämligen på Finlands soligaste plats .Men ett problem är det sommaren går alldeles för fort ,kram Nette

    SvaraRadera
  11. Toppen-fina bilder som vanligt
    ja, visst..infinner sig ett visst vemod när sommaren tar slut och det blir höst
    även om hösten kan vara en så underbar och vacker årstid
    tiden går så fort...det var inte så länge sedan man satt och längtade efter sommaren
    det känns nästan som du skriver att man fortfarande längtar efter den..eller att den nyss har börjat
    vill stanna tiden lite..
    ha en fin helg
    kram

    SvaraRadera
  12. Ja jag kan bara hålla med dig, jag vill ha MER sommar!!
    Känns verkligen deprimerande nu när hösten på g :/

    SvaraRadera
  13. Precis så har jag gått och känt också. Det ramlade på så plötsligt. Gillar inte hösten. Gillar varma kvällar. Vi har haft varmt här i Lund och jag ska inte heller klaga :) Förlänger värmen genom snar resa till min favoritstad :)
    Gillar andra bilden där kronbladen ser ut som figurer :)

    SvaraRadera
  14. Ja det är dessvärre andra vindar som blåser ni. Lite småkalla och solen den försvann hos oss. 14 grader idag och regn emellanåt. Men vi ska inte klaga, häruppe har vi haft en fantastisk sommar, med mycket sol och lite regn. Men inte vill jag ha höst än, jag heller. Det får gärna bli några fler varma dagar. :)
    Ha en fin lördag.

    SvaraRadera
  15. jag kommer ut med fler bilder på Bändelkorsnäbben sedan. Den är rätt sällsynt. Finns egentligen i Ryssland. :) Just nu regnar det så det känns som en liten paus. :)

    SvaraRadera
  16. nedu mimmi...jag har faktiskt tänkt samma sak...körsbärsträden här börjar ju gulna och tappa sina löv nu och det slår mig...men:-/ är du redan slut sommaren:-( det är otroligt vackert med alla årstider tycker jag..men jag kände förundran iallafall... varma hälsn.till dig<3

    SvaraRadera