fredag 10 september 2010

Snabb koll

Idag åkte vi iväg för att handla lite ..och det var nu första gången jag var i en stor affär sen jag kom hem från sjukhuset. så jag måste ju hålla på att bli bättre då :)
Vi åkte ner till älven..där vi var mycket förre året..men som man tyvärr inte har varit lika mycket där i år.
Jag kan inte begripa hur jag kunde missa att åka ner hit... visst vi hade upptäckt att i Sanna skogen fanns det mycket att fota ..men i alla fall ....En orsak kan ju vara att min gubbe inte har ville fiskat så mycket i år  utan det har ju blivit segerstad och att han också har blivit pigg på att vilja fota själv :)
Dessa bilder har jag tagit med min lilla Canon kompakt kamera
Den har jag alltid med mig i väskan  och idag testade jag att använda a även på den kamera ... förut hade jag nästan alltid den på läge P .men man får faktiskt bättre bilder när man använder läge A .. har jag märkt :)

20 kommentarer:

  1. Systemisar i all ära, men en liten kompakt är trevlig att ha i fickan/väskan när man är ute och rör sig...man vet aldrig vad som dyker upp.

    SvaraRadera
  2. Så flott at formen begynner å bli 100% og fint med andre steder og ta bilder på også. God helg.

    SvaraRadera
  3. Tänk vad fina bilder en liten kompaktkamera kan ta :)

    SvaraRadera
  4. Läge A ska jag kolla mer på i min lilla Canon oxså.. Visst tar min oxså väldigt bra bilder (den nya) som din här:) Riktigt bra blev din bild Mimmi.. älskar ju de där vattendragen och vyerna att komma ut i:) Stora affärer är inget kuligt att springa i men Maxi är ett måste i morgon för oss.. förstår inte var allt man asar hem blir av;) ha de.. kram o krya på dig riktigt nu. Du vet Kaffe gör susen;)

    SvaraRadera
  5. Canon e kanon...skulle inte funka utan min lilla powershot..ha det..Maria

    SvaraRadera
  6. små kameror är inte att förakta. :) De ger ofta väldigt bra bilder.

    Den där fräställningen var fin. Ser ut som ett vackert flätat arbete. :)

    Du får väl ställa kl på ringning någon dag när du tror det ska bli morgonsol. :)

    SvaraRadera
  7. ja det e bra att du börjar må bättre :)
    men ta det lugnt.

    Mm e supernöjda över mobbisarna :)

    SvaraRadera
  8. Godt resultat med et lite kompakt Canon...
    Fint at formen bedrer seg!
    Ønsker deg en flott fredda'

    SvaraRadera
  9. Mmmm vilka härliga utflykter ni gör..och att vi får en glimt av dem är ju så härligt

    SvaraRadera
  10. Hej Mimmi!
    Skönt att du är på bättringsvägen och kan åter uppta din hobby - fotokonsten!
    Lugn och harmoni i ditt vattenblänk :)
    Fröställningar är ett härligt fotomotiv och jag har också krälat för många "rasslande" frökorgar ikväll...fniss..
    P inställning kör jag för det mesta med :)

    En fråga: Har du erfarenheter av adapter på teleobjektiven(t)?

    Kram /bea

    SvaraRadera
  11. Skönt att du börjar bli piggare. Vilken tur att du har den lilla kameran med dig jämt. Det här är ju jättefina bilder. Jag gillar speciellt den sista. :)
    Ha en fin kväll nu.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Tack så jättemycket!
    Jag försöker skriva något vettigt men ibland är det svårt :)

    SvaraRadera
  13. Hej Mimmi!

    Ljuvliga bilder.

    Och oj jag har visst missat att du legat på sjukhus och hoppas nu att du snart är pigg och kry igen.

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  14. wow va vackert älven flyter ,va skönt att du är pigagre nu,
    ktam

    SvaraRadera
  15. hmmm hur kunde det bli kTam det ska ju stå kram

    SvaraRadera
  16. Hejsan!

    Jag har börjat slarva med att alltid ha kompaktkameran med mej, har jag märkt... :-/ Tänkte jag skulle ha en lite större väska så jag istället kan ha med mej den minsta systemkameran (450D:n), men det blir oftast så då att ingen kamera kommer med till vardags - dumt nog. Men nu är det ju snart höst på riktigt, så man blir tvungen att använda jacka, och då får man tillgång till stora fickor på den som kompaktkameran kan ligga i. :-)

    SvaraRadera
  17. fina bilder som vanligt :)

    surväder här, grått och fuktigt.. men det blir kalas idag så det gör inget att vädret är surt..

    ha en skön helg

    SvaraRadera