söndag 12 september 2010

Test med makro bilder....

Jag har varit lite besviken på det nya 18/250mm sony objektivet  angående  att kunde ta bra när bilder ..men idag ville jag testa lite mer noga ...då jag har varit sjuk mer eller mindre sen jag köpte det har det inte direkt blivit några tester ..men idag gav jag mig tusan på att nu skulle det testas ..innan jag satte tillbaka mitt 70/300 mm objektiv..så sagt och gjort .Först gick vi till naturrum och tittade lite på den foto utställning som var där .. sen tog vi en promenad inne i Mariebergskogen och sen hamnade vi på vägen till fågel tornet .. och där .. där fanns det massvis med trollsländor  som jag kunde testa på
Klicka på bilderna för att se dom i större storlek
Då blev jag lite glatt överraskat .. för de bilder blev ju bättre än vad jag trodde .. så det objektiv får nog stanna kvar på min kamera ändå :)
Lite problem hade jag med denna röda trollslända.
Och jag kan också tala om att HERREGUD MED ÖDLOR DET VAR DÄR
de var överallt .. man såg 4 st som låg ovan på varandra  .. ja det spelade ingen roll vart man tittade på sidan ..då såg man dom .. så det blev tagit många bilder av dom också ..men inga är med här nu idag :)
Jag kan också meddela att den lilla staren fortfarande håller ihop med den ko :)
Och eftersom vi var vid fågeltornet .. så ville jag ju ha några fler bilder på fåglar ;)

12 kommentarer:

  1. Problem att skriva kommentarer på blogspot har det varit ett tag nu

    SvaraRadera
  2. Nu provar jag igen att kommentera :) Jag tror att staren vet att det finns gott om mat vid kossan! :)

    SvaraRadera
  3. Härligt väder hos dig också. Vi hade över 20 grader idag. Jag är på benen men absolut inte pigg. Fy så segt det var. Ont i halsen, huvudet men ingen hosta som tur är...än så länge kanske jag ska tillägga. Ha en fin vecka/Kram

    SvaraRadera
  4. Flotte bilder! Lurt å la den linsa fortsatt få stå på!!
    Ha en fortsatt flott kveld!!

    SvaraRadera
  5. Ååå jeg har en mulig partner til den løyenstikkeren din, a Lady in Red :-)

    SvaraRadera
  6. Godmorgon :)

    Ja den är mysig!
    Du är ju jätte duktig :)

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Regnar här idag, så det känns fint att gårdagens lilla fotoutflykt till Immeln blev av. Ju längre fram på höstkanten vi kommer desto sämre blir ju fotoförhållandena - iallafall kan man ju inte räkna med bra solljus så länge till... <:-)

    Just att fota macro underlättas ju enormt om ljuset är bra, så man får snabba slutartider. :-) Finns ingen anledning att klaga på dina trollsländefoton!!

    Ha en bra dag! :-)

    SvaraRadera
  8. härliga bilder, idag är det ingen sol här, men igår visade den sej i alla fall. :)

    ha en skön dag

    SvaraRadera
  9. Rumpa i været, flotte bilder og lykke til videre med å prøve ut objektivet.

    SvaraRadera
  10. En svart trollslända har jag inte sett tidigare - det var intressant. Är den lika stor som den röda?

    SvaraRadera
  11. Hur många mm har du då objektivet på när du tar macrobilderna? Riktigt läckra .. jag fick syn på några trollsländor för någon vecka sedan på min fotorunda.. de är så himla skraja o snabba, men ett par bilder blev det:) Ha de.. kopp, kopp på dig:)

    SvaraRadera