torsdag 1 mars 2012

1 Mars ..En vårdag..

Jag har alltid tyckt.. att så fort det har blivit 1 Mars.. då är våren på gång.. oavsett om det var en halv meter med snö och 10 minus.. som det var förre året.. s¨var det ju ändå en vårmånad för mig.. men år.. då kan man verkligen säga att 1 Mars började med våren... i alla fall idag.
För det var riktigt underbart väder här idag .. strålande sol .. över 10 plus.. så självklart passade man på att vara ute.
Vi tog bilen och åkte iväg till vårt smultronställe och parkerade oss där ... fram med solstolar.. kaffe ... smörgås... muffins.. och så njöt vi :)
---
Och jag fick till och med se lite vårtecken... en Fluga.
Tänk .. att man kan bli glad över att få se dessa .. de som vi snart blir så himla irriterat på..   men idag.. blev jag bara glad över att få se en .. men det är nog inte så länge till man har den känslan tror jag ;)
Vi satt där ute i över fem timmer och bara njöt av det vackra väder .. och vårt kaffe ;)
Sen bärjade det lida mot kvällen och vi fick tänka på hemgång.
Det tog emot att åka.. men magen kurrade och talade om att den ville ha riktigt mat.. så det var bara att lyssna på den och åka hem ..men det var en underbar dag .. som gjorde att man fick mycket energi och glädje i kroppen igen :)

17 kommentarer:

  1. Ni var nog ute länge när månen hann gå upp (fniss) ,du hann säker ge kommentar på mitt inlägg som hoppade in av sig själv ,jag hade inte skrivit o förstorat bilderna ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Herlig med vår Mimmi :) Flotte bilder fra turen din...fint at du fikk litt ny energi. Ha en fin kveld.

    SvaraRadera
  3. Så glad jag skulle bli av att se en fluga, den skulle vara så välkommen så. Då skulle jag bjuda den in i min stuga, små sockerbitar skulle den få.

    SvaraRadera
  4. visst är det helt underbart. man blir så glad i kroppen och att gå ut och få se att alla dom små krypen börjar komma fram :)

    jätte fina härliga vår bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt det låter!! Himla fina bilder.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vet du... vi har också haft samma underbara vårkänning :)
    plus att även morgondagen verkar bli kanon på min lediga dag - härligt!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  7. Fina foton !
    och ja, tänk nu är vi redan igen inne i Mars-månad..den första vårmånaden.
    Här har det också varit fint väder och det känns och märks att våren är på väg...äntligen
    fast det kan ju bli lite bakslag / april-väder...men det är ju normalt...våren är på gång i alla fall..
    kram

    SvaraRadera
  8. så där såg det ut hos mig med. Lika lerigt på vägen. Men någon fluga har jag inte sett. Får önska er en skön helg.

    SvaraRadera
  9. Mmmm, så härligt ni verkrar ha haft det igår. En perfekt start på mars, måste man ju säga! :-)

    Idag har solen äntligen hittat hit igen, men det har jag inte haft så mycket nytta av ännu så länge idag. Har jobbat i tre timmar och nu närmast väntar jag på att maten ska bli klar (kokar potatis) + att elden i kaminen ska ta sej (trots sol får man elda en brasa, men man behöver inte hålla den igång hela dagen till skillnad från när det var så där kallt som för några veckor sen).

    Men i eftermiddag ska jag gå ut - ingen tvekan om den saken! Och kameran ska givetvis få följa med då. :-)

    Ha en fin dag du också!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig dag, så skönt med vår och allt som vaknar till liv igen :) Vacker bild på månen!!

    SvaraRadera
  11. Passade också på att sticka ut näsan i dag när solen lyste. Men det blev inte längre än i trädgården. Krokusarna hade slagit ut och passade på att ta en ny bild till headern. Vilken underbar plats ni måste ha att sitta och fika.Ha de gott i helgen. Kram. Anita

    SvaraRadera
  12. Fine, vårlige bilder. Her er det noe kaldere og dermed er følelsen av vinter fremdeles tilstede!
    Ha en fin lørdag!

    SvaraRadera
  13. Hej Mimmi!
    Härliga bilder från en underbar dag. Tänk vilken härlig årstid vi har framför oss.
    Må väl!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  14. Hej! Tittar in och önskar er en fin helg !!

    SvaraRadera
  15. WoW!! Det siste bildet her var veldig vakkert og spesielt!! Og flua også var faktisk veldig vakker! :)

    SvaraRadera