tisdag 27 mars 2012

En tur till Kroppkärrsjön :)

Igår bestämde vi att vi skulle åka ner till Kroppkärrsjön och kolla om det hade kommit några fåglar dit..
och det hade det.
Det första vi fick syn på ..var en massa Sothönor..de var överallt där :)
Och vilket väder det var .. så himla underbart.
Vi satte oss på en bänk och bara slappade och njöt av den fina utsikten vi hade där :)
Man ville inte gå hem igen .. speciellt med tanke på att man visste om att nu stundade kalla tider igen..till helgen skall det bara bli runt 4 till 5 plus... med tanke på att det var 19 plus idag så är det ju en stor skillnad :)
När vi satt där såg vi ett par Kanada gäss som sam förbi.
Just nu är det kul att få se dom ..men sen.. sen är man inte lika glad förstås.. himla som de skiter ner överallt.
Sen hörde vi .. och såg även en Tofsvipa
Att hitta den i den lilla kameran är inte lätt.. jag ser ingen på skärmen  så man får leta och hitta ett punkt bredvid motivet.. för att hitta det.. det är än så länge det enda klagomål jag har på den lilla kameran.. att man ser väldigt dåligt på skärmen.
...
Sen såg jag..den nya kamouflerade ubåten..med nytt periskop..
För visst är det väl så =?
Hoppas ni har haft en lika fin och underbar dag som vi har haft här :)
Alla bilder är fotat med den lilla kameran.

20 kommentarer:

  1. Underbara foton med lillen ,kul med ubåt (fniss)Har inte tittat efter vilken temperatur vi haft idag ,det har varit så bråttom ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Great photos with the little camera. Love to see the geese and all the other birds. Enjoy your week Mimmi.

    SvaraRadera
  3. Jag har också fotat fåglar! Inga sotiga höns, men knipor :-)

    SvaraRadera
  4. Fina bilder från denna underbara tisdag. 18-19 grader i skuggan så här i mars månad är inte dåligt...
    Ha en fin fortsättning på veckan.
    /SA

    SvaraRadera
  5. Fina bilder. Visst blir man glad i själen nu när det är så underbat härligt ute och man bara upptäcker att mer och mer vaknar till liv :)

    SvaraRadera
  6. Flott innlegg med fine bilder!
    Ønsker deg en fin kveld!

    (det tok laaang tid å laste ned bloggen din i kveld)

    SvaraRadera
  7. Bra bilder med lilla kameran. Sothöns har jag inte sett ännu. Skall bli kul nu när mer fåglar kommer som varit borta över vintern.

    SvaraRadera
  8. Skjønne bilder Mimmi av kjente og kjære fugler! Og det må være ekkelt å ikke se helt tydelig på kameraets skjerm, men du verden for noen vakre bilder du får likevel!! =) Så søtt med den lille kaia ved vannet.. :)

    19 pluss sier du, du verden.. såpass..?! Her har det også faktisk vært stekende hett i sola tider på dagen! Tror sannelig jeg skal legge inn en værvarsel-gadget over Oslo på siden min igjen, savner den!

    Klem til deg og sov søtt! :)

    SvaraRadera
  9. Fina bilder Mimmi och den sista får mig att le - den stack minsann inte huvudet i sanden - tvärtom :)

    SvaraRadera
  10. Tack Mimmi för dagens ;)..och visst har man njutit..och väl var det för nu faller ett kallt vår-regn över Sennan..ha det..Maria

    SvaraRadera
  11. Så flott med litt fugleliv. Jeg tror denne våren kommer til å bli en fin tid for oss.

    SvaraRadera
  12. Ha-Ha!

    Ja, såna där "periskop" går jag också och spanar efter - på mina promenader runt grannens fiskedammar. :-) Allra helst vill jag se vita sådana = svanar. Men det har bara lyckats en gång hittills i vår. Och kanadagäss har jag nog bara sett där två gånger, så det kanske inte blir något par som häckar där i år... Fast än har jag inte slutat hoppas på den saken förstås! :-)

    Idag var det en del paddor och grodor vid dessa dammar, så inom någon eller några dar är förmodligen deras lek igång för fullt.

    SvaraRadera
  13. skönt ställe att vara på. Och din ubåt är jättefin. :)
    Jag var och kollade på en lappuggla igår. Den var jättefin. Fick massor med bra bilder. Men jag fick ju köra 11c mil dit och lika långt hem för att se den så det blev ganska jobbigt. :)

    SvaraRadera
  14. Jättefina bilder från er tur, ser riktigt härligt ut! Sothöna har jag aldrig sett...

    SvaraRadera
  15. hoppas du har en bra fredagkväll=)

    SvaraRadera
  16. Go´morron! I detta fågelinlägg passar det väl bra att rapportera att jag såg en sädesärla innan i morse!? :-D Var till jobbet då och röjde upp lite efter gårdagkvällens match, och när jag var klar och steg ut genom dörren så trippade det omkring en sädesärla på konstgräset. :-) Vet inte om den hittade så många insekter eller något annat matnyttigt just där, men jag blev iallafall GLAD över att få sen den! De brukar inte dyka upp här förrän nån vecka in i april annars.

    SvaraRadera
  17. Fina bilder från Kroppkärrssjön! Visst har dom väl gjort fint i ordning där efter stranden? Jag brukar passera där på mina vinterpromenader(nu är det skogen som gäller).

    SvaraRadera
  18. Lovely nature pictures with nice reflections,
    i like this again very much.

    Mimmi i wish you a nice evening.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera