fredag 13 april 2012

Bergfink

Hoppas ni alla har haft en fin påsk :)
Vädret har ju inte varit det bästa .. och det har vi märkt på alla de fåglar som har kommit hit för att få lite mat.
Just nu .. så har vi runt 40 stycken Bergfinkar här.. ja .ni läste rätt 40 stycken.. jag har aldrig sett så många på samma ställe .. och vi har även en massa Bofinkar här.
Bofinken fick jag inte så bra bilder på .. det var knappt man kunde se att det var en sån :) Så det får räcka med dessa två bilder på Bergfinken idag :)

11 kommentarer:

  1. Så kul! Jag gillar den första bilden när han/hon "sitter fint" på pinnen!

    SvaraRadera
  2. Har inte sett den fågeln men vi har nog massor med andra som jag inte ens vet vad dom heter ,men tänk så många du har nog att duka upp en rejäl buffé nu ,kramar ,Nette

    SvaraRadera
  3. Hej Mimmi!
    Häriga bilder på bergfinken, den sista är ju helt super! Bofinken får du ta en annan dag. Kul att se att du har fotograferat lite. Hoppas att allt är väl och att det "rättar" till sig för dig.
    Massor av kramar
    /Ingemar

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder du fått på bergfinken. Såg en fin björktrast på kyrkogården i dag men hade tyvärr ingen kamera med mig.Det börjar se drygt ut med din arm men hoppas det ordnar sig snart.Ha de gott i helgen.Kram.

    SvaraRadera
  5. Så fina gäster du har! Bergfink har jag aldrig sett...Jättefina bilder av dem!

    SvaraRadera
  6. Bergfink...det var något nytt för mig...inte vad vi har i a f. Supersöta bilder!

    SvaraRadera
  7. Heldige deg som får slikt besøk!
    Flotte bilder! Ha en fin fredda'!

    SvaraRadera
  8. så fina bilder=)här är d lite sol idag iaf=)kram på dig

    SvaraRadera
  9. En fin liten fågel som jag inte sett så mycket av. :) Vackra bilder.

    SvaraRadera
  10. så fina Bergsfinkarna är, och som vanligt så bra foton du tar
    kram och ha en fin fortsatt helg

    SvaraRadera
  11. Nydelige bilder av bergfinken! =) Liker så godt den rustbrune fargen.. 40 stykker, DET var mange!! =O Går i masse fuglemat hos deg da, skjønner jeg.. ;) Det er flott du mater dem, de trenger det på denne tiden, og ikke bare vinteren..

    Påska har vært fin hos oss, og vi har gått turer i nærområdet og lokale strøk.. :)

    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera