måndag 30 april 2012

Det var en underbar varm vårdag :)

Igår var det en riktig underbar dag.. solen sken och det blåste nästan inget.. och det var varmt.. så varmt att jag till och med tog av mig tröjan :)
Vi åkte ut i naturen och kollade på vad den hade att erbjuda oss en sån dag :)
Det första vi fick syn på var en sorgmantel.. en sån har man letat länge efter.de är så himla svåra att få en bild på ..men igår.. visade den upp sig :)
---
Sen fick vi även se lite vilt...men på lååångt hål .. så det var att försöka att hålla kameran stadig och fota och hoppas på det bästa.. man fick ju beskära bilden väldigt mycket ..men det fick gå :)
Först .. så låg hon ner och åt..men sen gick hon upp på knä.. är man bekväm .. ja så är man .. sånt känner man ju igen :)
Lite längre bort såg vi en tjur.. men den ville inte stå still utan kutade iväg så fort han såg oss.. jag förstår den ;)
Men vi fick se många rådjur... självklart på långt håll det också..
Men de stod still och kollade nyfiket på oss..ett tag..sen stack de också...men kom tillbaka ut igen efter en kort stund.
--
Många fåglar såg vi..och hörde.
Som denna vackra Bofinks hanen som satt så fint uppe i trädet.
Nu hoppas jag att ni alla får en riktig trevlig Valborg och att man kan få vara ute och njuta av den:)

11 kommentarer:

  1. Toppenbilder o grattis till älg o rådjursbilderna. Mina favoritmotiv :-).
    Kolla på http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/JaktPlay/
    Skriv älg i sökrutan. Ta fram filmen Älgjakten 2011, lyckad lockjakt. Där hör du hur de lockar fram en tjur.
    Jag som även är en älgjägare kan ju tycka det är lite oetiskt att göra så. Om du inte vet så hör du där, träna på lätet. Fråga någon jägare. Det funkar. Jag brukar även vissla på rådjuren då får jag stopp på dem, de är nyfikna av sig.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder du fick ,sorgmanteln brukar vara svår den vill som inte vika ut sig ,(men vem skulle vilja det (fniss) .älgen o rådjuren har du alltid tur att hitta ,hoppas bofinken sjöng vacker för er ,trevlig valborg ,Nette

    SvaraRadera
  3. Sorgmantlar har jag sett flera stycken, men de fladdrar ju så förbenat...kul att få se din här då!

    SvaraRadera
  4. En flott bildeserie, - igjen!
    Ha en flott 1. mai!

    SvaraRadera
  5. välldigt fina bilder=)hoppas din kväll är mysig=)

    SvaraRadera
  6. Hej! Trevliga och fina bilder. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  7. ja, det har varit en underbar vårdag med sol och värme.
    Och allt slår ut i naturen i rasande fart..
    Fina foton som vanligt och vilken tur att du äntligen lyckades fota denna Sorgmantel
    Ha en fin fortsatt Valborg
    kram

    SvaraRadera
  8. Hej Mimmi!
    Vilken underbar blandning av bilder och djur.
    Kram
    /Ingemar

    SvaraRadera
  9. Nydelig bilde av bokfinken. Her var det regn i går, men i dag har vi sol og over 10 grader.

    SvaraRadera
  10. Oj, så mycket vilt ni fick se! :-) Den knästående älgen ser onekligen lite rolig ut.

    Idag har det varit fjärilsfladder vart man än har tittat i trädgården, men någon sorgmantel har jag inte sett.

    SvaraRadera
  11. Jättefina bilder, sorgmanteln är underbart vacker.

    SvaraRadera