torsdag 12 september 2013

Fortfarande lite sommar:)

Än kan man tydligen fortfarande få dagar med sommar värme..en sån dag var i dag : )

IMG_0335

Så ut och fota lite kryp igen…jag behövde inte gå så långt..det räckte att gå ut på baksidan…ingen större motion förstås : )

IMG_0443

Jag blev lite paff när jag såg denna guldvinge idag ..Jag trodde inte att de var kvar..men tydligen så var de ju det …

Igår åkte vi ju ut sent på eftermiddagen .

IMG_0390

Hemma regnade det..men 3 mil bort hade vi detta fina väder: )

IMG_0405

Denna bild tog jag just precis när dimman börja att stiga upp ifrån backen Ler

Som jag skrev igår ..så blev det ju väldigt  mycket dimma .så man såg ju inget.

IMG_0432

Som man kan se..Jag fotade genom bilrutan samtidigt som vi åkte..det gick ju ganska bra ..då vi åkte ganska sakta : )

Ha en fin dag alla Ler

4 kommentarer:

  1. Här var det en fin och solig morgon, men nu har det mulnat på rejält. Hoppas dock på lite somrigt väder igen i helgen! :-)

    Jag har faktiskt inte tänkt på om det är några fjärilar kvar i trädgården nu eller inte. Några är det nog, men säkert inte så många som för bara ett par veckor sen. Bålgetingarna har däremot inte gett upp - och kanske är det deras fel att fjärilarna har tagit slut!? Hm... Jag såg en bålgeting fånga en citronfjäril för ett tag sen... Mordiska varelser de där, men samtidigt vackra och fascinerande.

    Trevlig fredag och helg!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh så otroligt fina de två första bilderna är. Blomflugan e klart outstanding! Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  3. Fjärilar är vackra men jag har sett få här i sommar. Men nu har det kommit ett gäng nässelfjärilar som är intresserade av päronen som ligger på marken

    SvaraRadera