tisdag 8 oktober 2013

Hemmavid…

Nu börjar fåglarna komma fram och kolla om vi har satt ut något mat till dom än.

Vilket vi inte har..men snart skall vi det.

IMG_1655

Igår fick vi besök av två Hackspettar..hanar båda två och en Koltrast.

En liten Nötväcka kommer också titta som tätt och kollar läget : )

IMG_1673

Och igår fanns det gott om små kryp..ja till och med humlor visade upp sig

IMG_1687

Men dom fick jag ingen bild på utan det blev en liten blomfluga som fastnade på bild

Sen tog jag och grannen en promenad i det vackra väder vi hade igår.

IMG_1707

Och mycket löv hade ramlat ner..men fortfarande en massa kvar på träden..så än kan man få se mycket vackert under promenader: )

Ha det så gott

10 kommentarer:

  1. Så underbara bilder du visar som man blir glad av att titta på . Älgen bron och ja allt fångade mitt intresse :) // Kramar

    SvaraRadera
  2. Very nice autumn pictures and i like the woodpeckers.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  3. Jag hittade ju en fågelstation inte långt från mig! Och där hängde det minsann massor av mat redan!

    SvaraRadera
  4. Så vackert där med bänken ,kul med fågelbesök .Kram nette

    SvaraRadera
  5. Vilken otroligt bra bild den där med bänken, jag har med börjat mata fåglarna nu å nötväckan kommer till mej med :)

    SvaraRadera
  6. Dom tigger på min balkong också. De har gott kom-ihåg de små. Men jag ska nog inte mata dom i vinter. Tröttnade på att de inte åt upp säden som var i bollarna. :( Kul att du gillade örnbilden. Som du sa, det lär man inte få se igen.

    SvaraRadera
  7. What a beautiful birds Mimmi. I've never seen birds like these before :-)

    Warm greetings from the Netherlands,
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Hösten är vacker med alla sina färger och djur. Ha det bra !

    SvaraRadera
  9. Jag matar lite grann året runt, men nu börjar det bli dags att ge lite mer än bara en knapp deciliter om dagen. Såg att Maxi hade fått hem stora säckar med solrosfrön i förra veckan, så nästa gång jag ska dit och handla ska jag se till att få med mej en sådan hem. :-)

    SvaraRadera
  10. Herlig bildeserie, flotte høstfarger!

    SvaraRadera