fredag 25 oktober 2013

Länga sedan..sist…

Ja nu var det länga sedan jag har uppdaterat bloggen igen..Min ursäkt..skit dåligt väder; )

Men just idag..var det riktigt skönt ute ,så även om jag inte var ute på en foto promenad..så fick jag ändå känna av det fina vädret när vi var i väg och handlade ..Men..jag fotade faktiskt lite under de dagar det var så dåligt väder ute..

hacke

Jag stod varmt och skönt bakom mitt fönster i vardagsrummet och fotade lite fåglar som kom på besök och ville ha mat..Som Hacke här : )

Hacke1

Men det märkt att man har ett fönster emellan sig och motivet..även om jag faktiskt hade tvättat fönstret ..just för att kunde fota genom det,men man får inte samma klarhet i bilderna..men vad tusan gör det..man står ju inne och har det varmt och skönt : )

mat

Den lilla Banditen(Nötväckan) kom med en gång och tog frisk för sig.

Nötskrika

Nötskrikan..den fick jag helt oväntat se när jag var ute på en promenad med grannen för några dagar sedan…Jag skall kolla om de fortfarande kommer dit bort och äter de ekollon som var kvar i trädet

höstslut

Så såg ett av träden ut ..utanför vart jag bor för en vecka sedan..nu.. nu finns det inte ett löv kvar.

Hoppas ni har det bara där ute i cyber rymden : )

9 kommentarer:

  1. härliga fågelbilder ,tur att vädret var på din sida ,här väntas regn imorgon men på söndag kanske det blir bättre,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder...jag har med börjat mata mina fåglar ja talgoxarna har fått ost hela sommaren men nu kommer det massa av olika fåglar å det är så härligt att kolla på dem...kramen

    SvaraRadera
  3. Det märks inte att du har ett fönster emellan....det har jag också haft flera gånger då jag fotat ffa fåglar....eftersom jag har fågelbordet utanför köksfönstret....
    Ha en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jodu..nog står man bakom en ruta många gånger..har upptäckt att om man fotar lite snett genom rutan..kan det bli lite bättre med skärpan..men som du säger..kvitt samma..dom fastnar ju på bild..ha det..

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder på pippisarna! Syns inte att du fotat de första bilderna genom fönstret.
    Ha en fin och bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jag gillar att hackspetten ser ut sommhan tittar på dig. Oftast blir det en profil när han hackar.

    SvaraRadera
  7. Att du har ett fönster emellan märks inte . Jättefina bilder allihopa , tyckte dock Hackspetten såg extra festlig ut // Kramar på dig och fortsatt trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Mycket snygg bild på nötskrikan, en riktig pangbild!

    SvaraRadera