lördag 26 oktober 2013

Smultronstället ..igen..

Efter att ha kollat på väderprognosen..bestämde vi oss för att åka iväg och kolla om rävarna mådde bra ..sådär mitt i älgjakten.

IMG_2175

Vi hade nog varit där runt 10 minuter ..då kom den lilla tuffa han valpen fram.

lilla tuffingen

Det blev ganska många bilder …som vanligt…

IMG_2194

Och helt plötslig…tittade solen fram mellan molnen och lyste så fint på träden.

IMG_2181

Vi sa adjö till tuffingen och för iväg för att kolla efter älgar och rådjur.

Men inte en enda levande älg såg vi ..Däremot 3 döda som åkte förbi på ett släp.

---

IMG_2203

Det blev ganska molnigt igen ,,men en sista solglimt fick vi med i gläntan.

---

Rådjur..dom fanns det många av ..de flesta på långt långt håll

IMG_2215

Och det började bli skymning ganska fort ….Så vi bestämde oss för att åka hem….Vilket nog var 30 minuter för tidigt ..för på vägen hem såg att det började bli lite liv och rörelse runt oss.

Så hade vi stannat kvar en liten stund till ..så KANSKE hade vi även fått sett älg..men det tar vi nästa gång Ler

Ha det så gott

15 kommentarer:

  1. Jag blir alltid glad av att titta på dina foton. Det ser så härligt ut att fånga djuren i kameran mitt ute i naturen. Jag tror jag snart får börja mata fåglarna så de också kommer till mig. Ha de gott i helgen.

    SvaraRadera
  2. Så himla kul att få se räven och extra kul att det är valpen som visar sig också. Härliga bilder från er tur, Mimmi. Du lär nog få älgarna på bild snart igen. :)
    Ha en fin söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. underbara höstbilder

    SvaraRadera
  4. Underbara naturbilder. Jag får se naturen och djuren genom dig =) ha det gott kram Personliga Persson

    SvaraRadera
  5. Jamen, ni fick ju se några älgar. Visserligen inte levande, men men... ;) och räven är ju så söt!

    SvaraRadera
  6. God Söndag ! Blåsigt och regnigt här. Lilly har brutit armen så hon är sjukskriven i en månad. Ha det bra !

    SvaraRadera
  7. Ja, vi får ju verkligen hoppas att inte varenda älg i den där trakten har blivit skjuten under jakten! 8-X Men så illa är det säkert inte - men att de blir lite oro i skogen så de håller sej undan ett tag, det tror jag säkert... Skönt att allt var bra med rävarna!! :-)

    SvaraRadera
  8. Very beautiful.Very colourful! :-)

    Best regards from the Netherlands,
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder. Huset smälter helt klart in i naturens färger.

    Det gick två mega-svin utanför i förrgår här hemma.
    Älgarna håller sig i regel längre bort.

    SvaraRadera
  10. vill se rävar jag med=)kram

    SvaraRadera
  11. Åh vilka fina bilder -som vanligt- Jag e klart avis på dina möten med rävarna, så jag gläds åt att du så vänligt delar med dig av dina möten här i bloggen.Är det månne all korv som gör att de är så otroligt fina i hull och päls:-) Ha det gott. (ps: Jobbar på det där med feeds)

    SvaraRadera
  12. Alle burde ha sitt jordbærsted å gå til!
    Flott bildeserie!

    SvaraRadera
  13. Så vackra färgsprakande bilder och älskar dina rävfoton , så vackra djur // Kramar Anita

    SvaraRadera
  14. Du har så mycket vilt hos dig, och rävarna är ju enastående :-)
    Fina höstfärger!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Herlige bilder Mimmi! =)
    både av natur og trær og dyr!
    godt å se Mr Tuff (reven). jeg legger merke til at den har en veeeeldig flott pels!
    og han ser litt småbekymret ut på det første bildet.. kanskje pga jegerne i skogen
    og den harde kalde vinteren som venter..

    SvaraRadera