tisdag 1 november 2011

En vacker höst promenad

Det tog jag igår ..det var strålande sol och varmt ute,så jag tog bussen ner till stan med den lilla Casio kameran i fickan

System kameran fick vara hemma och vila upp sig lite …..

CIMG1054

Jag gick längs med älven och hamnade vis museet.Där är det mycket vackert att titta på ..även på hösten.

CIMG1056

Det var nästan vindstilla och så himla fint.. och det blev så varmt att man inte kunde ha den tjocka jackan på sig.

CIMG1071

Här är det motsols..så det ser ut som om det skulle vara skymning.men det är det inte Ler

CIMG1116

Sen ringde maken och ville att vi skulle träffas vid stadsträdgården … så jag gick dit .. och som man kan se ..så var det väldiga fina höstfärger där också.

Men sen såg jag.. ja .. vad i hela fridens namn var det jag såg !!!!

CIMG1126

Dt var sånt som jag nog aldrig har sett i stadsträdgården förut? och det är nog lika bra det Blinkar

Nu har man firat mina tvillingar.. det vill säga .. flickan .. för pojken .. han bor en bra bit bort,så honom kunde man ju bara fira vid att skriva och säga grattis.

Idag .. väldigt trist väder.så jag är extra glad över att jag åkte ner till stan igår och tog en lång och underbar promenad då .

13 kommentarer:

  1. Ja, de här färgerna är ju helt otroliga nu! Kanske för att de (bladen, löven) får "mogna" på träden lite längre...Fortfarande över 11 grader ute ser jag...hm...om man skulle åka ner till Stadsträdgården i morgon lite kanske...Och de där figurerna har jag aldrig sett där ;) För det var väl inte maken... :O

    SvaraRadera
  2. Kjempefine høstbilder.


    Trykker på liker-knappen ;)

    SvaraRadera
  3. Men herrejösses va mycket löv ni har kvar på trädena...
    och vackra färger också..
    men vilka fulingar du hittade...
    förstår att du åkte hem....
    för det är väl inte han som är mannen du skulle träffa ????
    =D
    Tjingen.

    SvaraRadera
  4. fantastic colors!! I really like the #4!

    SvaraRadera
  5. Nydelige høstbilder. Så fine farger dere har på løvet. Ha en kreativ uke til deg.

    SvaraRadera
  6. Tänk så skön hösten kan vara och så mycket vackert den har att erbjuda. En härlig promenad fick du och fina bilder!
    Ha en fin fortsättning på veckan! /SA

    SvaraRadera
  7. Ja verkligen en härlig promenad du fick :) Fina bilder på höstträden. Här har alla löv, ja nästan iallafall, ramlat ner...men sol har vi haft idag :)

    ha det så bra!

    SvaraRadera
  8. Superflotte høstbilder og ja vi liker været vi ser også.

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vilken underbar höstpromenad i vacker miljö! Hmm...tänk om jag had en sån fin allé också me dvackra träd :)
    Nej, nu får jag ta vovven och gå min dagliga prommis längs skogsvägen...fniss
    Ha en fin dag! /bea

    SvaraRadera
  10. Hej Mimmi!
    Så härliga bilder du fick igår! Lite avundsjuk på att ni hade sol är jag nog förstås! Bilden inifrån stadsträdgården gillade jag verkligen! Men däremot inte de där otäckingarna du fotat efter!
    Ingen sol här idag heller!
    Ha en bra dag! Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Flotte bilder med deilige høstfarger! Skjønner at du likte turen!
    Ønsker deg en god dag også i dag!

    SvaraRadera
  12. Det ser ut att ha varit en helt fantastisk dag. Vad mycket löv ni har kvar på träden. Här ligger snart allt på marken och har förvandlats till murrigt brunt istället för rött och orange. Jag längtar efter en solig dag, förstår att du njöt av din.
    Ha det gott, Mimmi.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilka guldfärger i bilderna. Din motsolsbild är toppen. Ha de gott. Det skall ju bli mer sol i helgen.Anita

    SvaraRadera