torsdag 5 januari 2012

Nu blir det kallt….

Tydligen .. så kommer vintern och hälsar på oss.. men bara ett par dagar .. som tur är…men i morgon är det utlovat …. strålande sol och minst 7 minus.

dark

Då är det nog inget vatten här ..utan is.. men .. det skall bli mildare igen… säger de..får se.

Just nu håller jag på att leta fram kläder som jag skall ha på mig imorgon  när jag skall ut… tre par byxor.. ja ja.. inte vanliga .. alla tre  utan lite mjuka byxor under de vanliga ….Tjocka vanter.. nej det går ju inte.. om jag skal fota.. hm.. det får jag försöka lista ut hur man skall kunde fixa det Ler

17 kommentarer:

  1. Jag tror jag låter bli att gå ut i morgon, det blir mycket enklare ;) Härliga bilder det blir i hdr! :)

    SvaraRadera
  2. Curioso. Isso é edição correcto?
    De facto fica com uma qualidade super

    SvaraRadera
  3. Älskar den bilden!!

    Jo jag hade lagt till en statistikräknare som heter Motigo och det var den som ställde till det, hittade fler som haft samma problem o när de plockade bort den så försvann reklamen också :))

    SvaraRadera
  4. får hoppas på solen alla fall :) behöver ju inte bli så kallt;)

    härlig bild!

    SvaraRadera
  5. Det där med händer o foto är en knepig sak men jag har fixat det ,med torggummsvantar sådana som har halv tumme o inga fingrar ,(finns bild på min andra blogg i gadgetarna på sidan ) utmärkta tycker jag ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  6. Gör som du, ser fram emot lite kyla och sol i helgen. Drar fredag iväg till Jönköping för några dagar och hoppas att där finns några intressanta fotomiljöer.
    Ha en trevlig helg och lycka till med fotograferandet (och spelet)!
    Kram/SA

    SvaraRadera
  7. Å himmel så vakkert dette bildet er Mimmi!! =) Det der fortjener en plass på veggen!! :)

    Jeg lurte fælt på den setningen du skrev hos meg om tre bukser.. trodde det var a swedish sayin..om du skjønner.. :)) Hehe, men det var *virkeiig* tre bukser du skulle iklede deg!! DET må du ta et bilde på!! =D

    Tror været hos dere er nesten alltid likt som her hos oss.. I morgen får vi også sol :) og cirka minus 5.. Gleder meg!! :)) Jeg gikk en tur i sola i dag også.. men gadd ikke ha med meg kamera, da det var like før sola ville gå ned.. men jeg tok et par bilder med mobilen.. Det gjorde SÅÅ godt å gå! God natt når du legger deg og god tur i morgen kjære blogvennen min! :)

    Klem på vei.. :)

    SvaraRadera
  8. Og det var DET jeg skulle si.. det var kaldt ute (vet ikke hvor mange minus), men jeg var godt kledd.. bortsett fra at jeg ble helt frossen og kald på lårene da jeg kom hjem!! Så i morgen får nok jeg ta på meg en ekstra ullbukse! :)) Fleccelongs og jeans ble ikke nok!

    SvaraRadera
  9. frossen og kald.. mente frossen og rød.. ja og *selvfølgelig* nettopp kald! :))))

    SvaraRadera
  10. Underställ, mellanställ och ytterställ det är grejen det!
    Det behöver man inte i soffan när man spelar mot dig!

    SvaraRadera
  11. Hejsan Mimmi !
    Den bilden har Du lyckats med.Jag kan riktigt se tystnaden.Fina färger.
    Det är väldigt vacker natur runt om kring Dig och de andra i Värmland.

    Nu är det nästan för kallt att fota.Blir stel om fingrarna.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  12. Här är solen på väg upp nu, och himlen är alldeles blå! :-) Enda felet är att jag har blivit dunderförkyld, så jag vet inte om det kommer att bli så mycket utomhusvistelse för mej då... Men med riktigt varma kläder på så går det nog en liten stund iallafall! <:-)

    Ha det så trevligt på din fotopromenad!!!

    SvaraRadera
  13. Du får skaffa vantar där fingertopparna är fria. :) Då kan du plåta även med vantar på. Vi har -1 och sol så det är nog halt ute. Ska ta en promenad i alla fall. Vackert foto bjuder du på idag. :)

    SvaraRadera
  14. Fin bild, blir lite sagolikt med ditt nya program (om du nu använt det till denna bilden?)

    Förr om åren, när barnen var små, då hade jag själv också termobyxor. Då behövdes det bara nån typ av mjukisbyxor under för att slippa frysa.

    Idag lyser solen hos mig!
    Kram Pia

    Svar: Mina bilder var tagna på nyårsafton på dagen, när vi hade sol, även om det inte syntes på alla bilderna! :)

    SvaraRadera
  15. Flotte bilder!
    Her er det lett snø og -1. Det er meldt varmere...
    Uansett, - ha en flott fredda'!

    SvaraRadera
  16. Hej Mimmi!
    Vilken underbar bild så underbara fäger och ljus. Hoppas att du har det fint på fototuren och inte fryser om fingarna eller något annat heller för den delen.
    Ha en fin helg!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  17. 6 minus här ska bli 17- nästa v...burrrrr=)

    SvaraRadera