fredag 16 december 2011

Fåglar……

Idag blev det en inne dag …IGEN…men ett tag trodde jag att det skulle kunde bli en promenad..solen kom fram..hälsade på i tio minuter och försvann igen.

Idag kom Bergfinken på besök.

IMG_5339

Så då blev min system kamera glad .. för då kom den i bruk.

Miss Daisy kom också..det vill säga.. hon kom minst 5 gångar idag..det var full rulle på henne ..men även på en massa Domherrar..så nu är frågan om det snart blir kallt.

IMG_5352

Jag blir lika glad varje gång Miss Daisy hälsar på.. jag får alltid ett skratt.. det blir så mycket bus när hon skuttar runt i trädet : )

Sen ..sent på eftermiddagen .. tittade Koltrasten förbi.

IMG_5383

Det är två stycken som kommar och hälsar på ibland.

Sen fick vi för första gången denna “vinter” se en Gråsiska/Snösiska.

IMG_5394

De var två stycken ..de kom när det nästan var helt mörkt ute.. så det blev slutartid på 1/15.

Då det var väldigt mörkt ute när jag fotade detta .. så har jag suttit och lekt lite med bilderna .. Jag kan tyvärr inte sitta så länge åt gången vid datorn.. utan måste gå därifrån efter en stund.. sen tillbaka igen och göra klart : )

Men när man lekar lite med fokusen .. ser bilderna bättre och klarare ut ..än vad de faktiskt är från början.

Hoppas ni har haft en bra dag Ler

11 kommentarer:

  1. Du har full rulle vid din matning...kul!!
    Min "Daisy" har inte visat sig...än...?

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Kul med dina fåglar! Och korren...här har jag bara sett några skator... Och visst blir bilder ibland bättre om man grejsar till dom lite! Ha det gott i kväll!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, koltrasten har jag bara sett ett par gånger i verkligheten, men aldrig fått den på bild. Den är vacker!

    SvaraRadera
  4. Tänk så många gäster du har ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  5. Det er greit å ha noen fugler å ta bilder av i nærheten når været ikke er til for lange turer. Grått her også i det siste og ingen tur til Sverige denne helgen heller.....

    SvaraRadera
  6. Kjempefine bilder Mimmi :o) Søta!!!

    SvaraRadera
  7. Stilig bildeserie dette!
    Fugler og dyr hand i hand!

    SvaraRadera
  8. härliga bilder på alla dess söta fåglar vi har och självklart daisy också :)

    har inte sett till min på två gånger nu när jag varit ute men hacke kommer så snällt varje gång så :)

    Trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  9. Kul med lite nya arter vid fågelbordet! :-) Här är det inte så stor variation: Talgoxar, blåmesar, nötväckor och titor. Och en svartmes. :-) Och fortfarande ingen ekorre... <:-)

    Ja, fy vad det är MÖRKT! Hela dagarna dessutom, iallafall när det är mulet - vilket det ju är förjämnan... Suck! Men SNART vänder det!!! Längtar! :-)

    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  10. Hejsan svejsan..va kul med fängelset..ser nästan ut som vårat i Halmstad..ja nog blir det mycket stillasittande nu..man försöker ju se lite ljus i allt det mörka..så må så gått..Maria

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Vilka härliga fågelbilder och bilden på söta Daisy såklart.
    HA en fin lördag!
    /Ingemar

    SvaraRadera