tisdag 20 december 2011

Lite vit…lite ljus.

Ikväll föll det ner lite lätta vita flingor…snö .. tror jag det var.

IMG_5509

Självklart måste man fota det .. om inte annat så är det kul att kunde gå tillbaka nästa år och kolla hur det såg ut då ; )

Testade att fota med min lilla Casio först..men den räckte inte till ,så jag tog fram min system kamera

IMG_5511

Nej…det är inte en riktig blomma ….

Vi skall visst få snö hela dagen på Torsdag..sen på fredag…6 plus…och på Lördag..Julafton..en hel sol…vi får se hur det blir med detta..det är ju bara Tisdag idag .. och de har ju svårt att  få rätt på det väder som skall komma nästa dag.

12 kommentarer:

  1. Du tycks ha fått samma flingor som vi här ,stora som handskar var dom ,såg knappt vägen när jag for till frissan .Här väntas snö hela dagen imorgon sol visas också till lördagen hos oss.Kul med snöbilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. å va vackert allt blir då det blev lite vitt ute, jag hoppas att det kommer lite mer så vi kan åka pulka:)

    SvaraRadera
  3. Ick! Nu har det snöat färdigt för i år hoppas jag!!!!! (Notera utropstecknen!) På måndag blir det 10 grader plus såg jag nånstans, hurra,hurra!!

    SvaraRadera
  4. Igår försvann den lilla snön vi hade, och jag tycker inte det behöver komma nån ny. Vill ha plusgrader och solsken på julafton - det var vad SMHI lovade häromdagen, men sannolikheten för att den prognosen ska slå in är så klart inte så stor. Men jag hoppas! :-)

    SvaraRadera
  5. här har vi snö som ligger på marken, ca 1 dm tror jag, eller drygt..:)

    jul nu snart, lite kvar att göra men det mesta är gjort :-)

    ha en skön onsdag

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Fina bilder på den snö som säkert kommer att gå flera varv denna vinter.
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  7. A primeira sem aquele espaço excessivo no chão, ficava uma foto mais bonita :)

    SvaraRadera
  8. Hej Mimmi!
    Lite trist med denna solfattiga "slarvvinter" och jag hoppas att vi snart kan ta oss an nya ljusa fina fotomotiv i vår annars så vackra värld!

    Önskar dig en riktigt GOD JUL!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  9. Ja, jula nærmer seg! Er ikke i rute enda men det blir jul!
    -2 i dar her og lett snøvær. For et år siden var det -20 grader kaldere...
    God jul til deg!

    SvaraRadera
  10. Det är riktigt kul att kolla tillbaka på hur det såg ut ifjol. Fina bilder, det är så härligt med det vita på marken. Det har varit mörkt alldeles för länge.
    Ha en fin torsdag.

    SvaraRadera
  11. God Jul och Gott Nytt År önskar Janne o Lilly !

    SvaraRadera