måndag 25 oktober 2010

Gråsiska? Ekorre?

Nu fick vi se en ny fågel för året här ..det var en Gråsiska .. tror jag…

page 

Vi fick lite sol på eftermiddagen  den tittade fram en halv timmes tid och då passade man på att ta kort på Gråsiskan Ler

Idag var maken uppe tidigt .. för han ville absolut ha kort på den ..så han stod ute i kylan och fotade för brinnande livet ..medan .. jag .. jag låg i sängen under mitt varma täcke och sov Ler

För ett par dager sedan var man ute på en liten promenad  och hörde hur det prasslade inne i en liten dunge

DSC08646

Och titta vad som var där!!!  En ekorre .. tyckte jag det såg ut som Blinkar

Det är troligtvis många ekorrar här detta året .. eller så är det den som bor granne med mig som var ute på vift.

Sen satte jag igår och lekte lite mer med Element ..men jag får nog säga att jag tycker bättre om mitt CS 3 ..men det är klart ..det är fler saker idet programmet ..men det är enklare att jobba med Ler

DSC08445

Jag fick en ganska hyfsat bild i alla fall ….

Nu skall det bli en promenad .. för har vi STRÅLANDE sol ..men kallt och lite blåsigt .men när man har så fint .. då kan man ändå inte sitta inne och uggla .. eller kolla på fåglar genom fönstret .. utan  då är det den friska luften som gäller Ler

i alla fall i 20 minuter Blinkar så får man se om man har frusit in då

3 kommentarer:

  1. du e så duktig på de här med fåglar :)


    svar: NEj ;) oftast är det ju inte grönare..

    SvaraRadera
  2. Tjusig bild den där sista! Hur gjorde du den? ;) Och visst är det en gråsiska.. Soligt idag,ja, men så kaaaallllt... :)

    SvaraRadera
  3. Det er alltid gøy med nye fugler på besøk.

    SvaraRadera