lördag 16 oktober 2010

Många fåglar

Igår hängde vi upp fågelmat ..en massa solrosfrön  men denna gång hängde vi behållaren i trädet  lite längre bort

DSC06666

Den blev väldig populär ..med en gång  så vi märkte snart att denna var för liten . så vi hängde upp en mycket större solrosfröbehållare ..lite senare

DSC06742

Visst ser han lite tjuvaktig ut denna Nötväcka Ler

DSC06754

Domherren upptäckte också snabbt att maten var serverat Ler

DSC06767

Och så gjorde även Hacke … Hon äter tydligen solrosfrö hon också ..det hade jag ingen aning om …..

Idag fick vi se en Bergfink här ..de bilder liggar kvar i kameran än ..men det var tydligen en väldigt bra ide att flytta maten längre bort .. för som det ser ut just nu .. så får vi fler olika fåglar hit Skrattar

Nu skall jag tillbaka till fönstret och kolla efter fåglar Blinkar Vi har börjat att skriva upp vilka arter som vi får besök av Ler

7 kommentarer:

  1. Mysigt att kunna mata fåglar och stå inne och fota! Då slipper man ju gå ut i polarkylan ;)

    SvaraRadera
  2. Jaahas du foton med bete för att locka;))) Bra gjort låt det rip

    SvaraRadera
  3. Så härligt att kunna fota så nära huset. Trädet vi har utanför har inte fällt sina blad ännu så det är inte läge att hänga ut fågelmaten. Idag på promenaden missade jag en blåmes som satte sig så fint framför mig. Men idag hade jag inte kameran med mig då jag inte kan bestämma vilka glsögon jag ser bäst med.Att en hackspett vågade sej fram var kul att se. Dina foton är ju som alltid toppen. Ha en bra lördagskväll. Ikväll blir det kalkon hos vår dotter.Kram. Anita

    SvaraRadera
  4. Ja, vid påfyllning så hinner fröna knappt landa i automaten, innan fåglarna är framme och börja plocka till sej! :-D Tror dock inte de äter så mycket nu, utan snarare tar med sej fröna och gömmer dem i håligheter i trädstammar osv. Som ett förråd till vintern! Häromdagen såg jag en nötväcka några hundra meter hemifrån som höll på att pilla in ett solrosfrö i barken på en björk, och mej veterligen finns det ingen annan här som matar fåglar ännu så det var garanterat ett frö från min automat. :-)

    SvaraRadera
  5. Kul att kunna fota fåglar inpå knuten !
    Förra året gick det massor av solrosfrön här :)
    Trevlig lördag kväll !

    SvaraRadera
  6. Så fina pippi fåglar ^^

    Ikväll ska jag se pandorum med maken och Emil.
    får se om man kan sova sen :p
    Hoppas er lördag vart bra och att kvällen oxå blir det :)
    Kraam

    SvaraRadera
  7. Nu inser jag att även jag måste börja mata fåglar!
    Jättefina bilder!

    SvaraRadera