tisdag 12 oktober 2010

Lat

Ja det har man varit idag .. har bara varit ute för dörren för att åka med och hämta makens nya kamera .. ja..en till.

men igår var man ju ute och de bilder går ju även att använda idag Ler

DSC05651

Här måste man verkligen vara rak i ryggen om man skall sätta sig och vila här Ler

DSC05658

Här testade jag OTALIGA gångar att fotograferar denna bro så den blev som jag ville ..men än har jag inte lyckats med det..men en vacker dag så ….. kanske det kan bli

DSC05398

Jag trodde att tranorna redan hade gett sig iväg ..men tydligen inte .. för vi såg många 

DSC05659

Jag kan inte gå förbi en bil utan att fota när jag ser en bild i fönstret Ler

Hm.. hoppas bara att chauffören inte satt i bilen just då… Då hade han nog trott att det var honom jag fotade Ler

12 kommentarer:

  1. Jättefina och KLARA bilder! :)

    haha häftig den var på framsidan lastbilen :D

    SvaraRadera
  2. en så rentvättad Scania :) Jag jobbade ju på Scanias konstruktion i över 30 år. Så det där var nostalgi.

    SvaraRadera
  3. Flotte bilder! Liker veldig godt bildet med refleksjonene i vindusruta.
    Ønsker deg en flott kveld!

    SvaraRadera
  4. Hei! en kort hilsen fra meg. Måtte inn og se på de fine høstbildene her og det fine været. Mye jobbing på meg i det siste og ikke tid til foto, har jo hunden også. Vi skal til Lysekil til helgen og da følger kameraet med.

    SvaraRadera
  5. Flott vær og flotte bilder :-)

    Ha nå også en flott kveld kjære nabo :-)

    SvaraRadera
  6. Wow den bilden på lastbilen guu va bra.
    Å tranor jag såg några häromdagen då jag va ute å gick vid mitt jobb.
    Trodde med de va i Spamien eller nåt.
    Otroligt fina bilder,
    kram

    SvaraRadera
  7. åh va kul med en ny kameraaa :D

    SvaraRadera
  8. Här får min man ärva mina gamla kameror :)
    Gud vad läcker bilden på lastbilen blev !
    Natti , Natti !

    SvaraRadera
  9. toppen-fina höstfoton.
    och jag tycker fotot med bron blev mycket fint.
    Kul att du lyckades fota tranorna i luften...för det är nog inte helt lätt.
    och häftigt med fotot med bilden i fönstret i bilen.
    Ha det så gott

    SvaraRadera
  10. Jo, hoppas chauffören satt i lastbilen! Fniss!!! :-D Förstår att du inte kunde motstå att fotografera den vackra speglingen i rutan - jättehäftig bil(d) blev det!

    Lite problem med ekorre högt uppe i träd + motljus har man då och då, ja. Men om man får till inställningarna då (brukar få vrida exponeringskompensationen flera snäpp åt "+" för att ekorren ska bli rätt exponerad) så blir det oftast väldigt fina foton där en skir och vackert upplyst grönska lixom ramar in ekorren. :-) Förutsatt att det är löv kvar på träden - det är det ju dessvärre inte så länge till... <:-)

    Tredje morgonen på rad nu som det är minusgrader och frost här... Brrrr! Men jag hoppas solen snart går upp, och då blir det till att traska ut med kameran igen. :-)

    SvaraRadera
  11. Godmorgon mamma :)
    Mina barn fick agera modeller imorse, syns i bloggen ;:D

    SvaraRadera
  12. härliga bilder, :-) jag har inte fotat på länge nu, tappat sugen lite men jag har varit så trött också hela dne här hösten :-) men börjar återhämta mej nu.

    soligt här men ingen frost.. kanske blir det lite foto här idag,, vi får se..

    ha en skön dag

    SvaraRadera