torsdag 21 oktober 2010

Havsörn och mycket annat

Vi hade strålande väder idag .. visst det blåste lite kallt .men vi hade blå himmel Ler

Så vad gjorde vi då !!!! gissa Blinkar

DSC07948

Det var väl inte så svårt att gissa .. eller hur Ler

Det började jätte bra .. det första vi fick syn på  precis när vi kom dit var detta ..

DSC07913

En Havsörn .. jag trodde inte mina ögon först ..men kameran talade om för mig att jag hade sett rätt Blinkar

DSC07917

Och inte var det helt i motljus heller .. så man kunde se vad det var innan man la in den på datorn Ler

Sen såg jag en annan fågel jag hade letat efter ett tag

DSC08101

En Gröngöling…..just då tittade jag inte efter en sån .. jag hade inte ens en tanke på att titta efter den .. då jag var på jakt efter Havsörnen Ler

….

Sen satte vi oss i bilen och drack kaffe och åt smörgås och försökte få lite värme i kroppen igen….. vi tittade sen på klockan och tänkte att vi skulle kanske kolla efter lite älgar…och det gjorde vi……

DSC08289

Och vi hittade …. många… på olika ställen .. här är det som man kan se en ko med kalv ..

och

DSC08345

En ko med två kalvar Ler vi fick se sammanlagt 9 älgar idag… rådjur .. dom har vi slutat att räkna .. för det går inte ..de finns i flockar överallt Ler

Så som vanligt så blev det en djurrik dag igen på Segerstad ..men det bästa av allt .. det var att man kunde se att älgarna började komma fram igen på de små ängarna där det var bra avstånd för att kunna fota dom.

7 kommentarer:

  1. Jisses vad du har fått god fångst idag ;-)

    SvaraRadera
  2. oj va älgar ni fick se å va kul med fåglarna,imorrn slutar jag 13 så jag hoppas jag kommer ut på en fototur,
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka att få se den stora fågeln på sådant avstånd att det blir bra bilder!

    SvaraRadera
  4. givande dag ser jag. Snygga bilder på havsörnen. Och gröngölingen fick du också. Bara att gratta :)

    SvaraRadera
  5. Å, så häftigt! Havsörn...och gröngöling! :) Grattis!!

    SvaraRadera
  6. Förstår att det är ett favoritställe det där!
    Massa härliga bilder på flygande fåglar (hur lyckas du?) gröngölingar och en massa älgar på det! Häftigt!

    SvaraRadera