onsdag 23 mars 2011

Fler vår tecken

Ja inte var man mycket inne igår .. minst 10 plus ute och sol .. då var man lycklig Ler

även om det blåste jätte mycket ..men när man gick där det var lä .. var det jätte sköt och jätte varmt .. och jag bara njöt Ler

IMG_5325

Ett vår tecken som heter duga Ler  att ha kortärmat visar ju klart och tydligt att det är VARMT ute .

IMG_5329

Lite mossa och annat konstigt som man hittade under eftermiddags promenaden.

IMG_5334

Jag gick fram till det träd där jag hade fotat viden förut  .. jag ville kolla om de hade blivit större ..men det hade de inte .

Under eftermiddags promenaden blev det inte fotat så mycket ..utan det var mest för att det var så underbart ute att man gick ut en gång till och då följde maken med… så vi gick i rask takt… så rask som nu jag kan gå förstås.

Väl hemma  gick maken ut med ett nytt äpple som han skulle sätta i trädet .. då hojtade han och ville att jag skulle komma ut ….. och vad såg jag … ju … även jag hade börjat att få lite vår tecken på min baksida Ler

IMG_5347

En liten Snödroppe hade börjat komma upp Ler

det var tacken för att vi hade skottat bort all den snö som låg där .. så det var värt mödan .. för nu fick man ju upp lite vår tecken Ler

Idag  blir det nog också en tur ut i “stormen”  men som sagt .. man kan hitta ställen med lä Ler

Hoppas att ni får en fin och mysig dag .

11 kommentarer:

  1. Hej Mimmi !

    Ja, det blir svårt att veta nu vilka kläder man ska ha vår jackan för tunn,vinterjackan nästan för varm, något mellanting har jag inte.Jo en jacka med flossad insida, men den far jag inte till stan i.Då vill jag vara lite snofsigare.Fånigt.

    Igår gick jag ut på em.med en massa skräp som samlats på balkongen,gamla plastbackar,söndervittrade parasollet, den gamla
    planteringslådan som var kaputt.Skönt kunna slänga bort.Nytt har jag redan, inte parasollet.Men det är inte dags än.Går ju ändå inte att sitta på balkongen när det är 34 gr.i skuggan.Fast det dröjer.

    Ser ut att blåsa en hel del idag, så det blir nog fuskpälsjackan med huva än ett tag.Får väl ha mindre kläder på mig in-under.
    Ska på ett möte Kl.15-16.30 om Stress på Hälsoenheten.Sitta inne 8 trappor upp, det som hon ville vi skulle gå opp för.Jag tänker inte göra det, inte heller gå in till stan.Som hon ville.
    ser mina serier först innan jag gör något, har Kl 10 i morgon träff med Gerda på Hälsoenheten/inskrivning.Då missar jag dom.

    Ha en bra dag Du med.
    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. underbara bilder :-) här halv stormar det också idag, i natt hörde jag hur det tog i ute i skogen, men inget i huset utan det blåste omkring oss :)

    ha en fin dag

    SvaraRadera
  3. åh snödroppe=)längtar tills man får se dom.ha en fin onsdag

    SvaraRadera
  4. ser du, nu börjar det likna något hos dig också. Riktigr trevligt, Fast jag tycker nog grabben kunde haft någon mer tröja.

    Den fina laven kunde du ju haft till NF Macrot. :)
    Jag såg en Nässelfjäril igår, jag lägger nog ut den tror jag. :)

    SvaraRadera
  5. Hua, vad det blåser! Men det är ju rätt bra för det tar bort snön fortare...

    SvaraRadera
  6. Varje dag för med sej något..och allt bringar sån lycka..själv höll jag mej runt huset för vinden var hård men den rörde om ordentligt bland löven och visade lite vår..ha det..Maria

    SvaraRadera
  7. Ja, det är alldeles för blåsigt för min smak om dagarna nu - men det tar ju bra på snön, så då får det gå an iallafall. Idag var det lite mer moln på himlen här än igår, men helt klart ett godkänt vårväder iallafall. Och i Kristianstad såg jag minst tre par bara ben, så vissa har redan börjat tänka på solbrännan antar jag. :-D Hade inte kameran med mej dit, och lika bra var nog det för jag fick syn på en kille som hade massor med tatueringar i ansiktet (!) så om jag hade haft kameran hade jag väl försökt och fått ett foto på honom - och det kunde kanske ha varit farligt!? ;-) (Han såg rätt farlig ut, måste jag säga... Hm! Men förhoppningsvis var han from som ett lamm under allt bläcket!? Fattar bara inte hur man vill förstöra sitt utseende på det viset...? Men, men...)

    SvaraRadera
  8. Heisann Mimmi,
    så herlige vårbilder du har tatt, og det gir vårfølelse å se noen gå i kortermet:))
    Som du så av bildet mitt, er det ikke annet vårlig her enn temperaturen. Det snør på kryss og tvers. Håper den ikke blir liggende, for jeg er så utrolig lei av denne vinteren. Ingen tur på meg i dag i snøværet. Ble litt innesyssler i stedet.
    Ha en fin kveld:)
    Klemmer herfra.

    SvaraRadera
  9. Ser vårlig ut hos deg! Fine bilder.
    Vi har fått snø, - igjen!! Kjipt!
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  10. Så vakkert! Sannelig har våren kommet til dere! Den bryter igjennom her også.. og det føles godt! :)

    SvaraRadera