tisdag 1 mars 2011

Vår tecken ?

1 Mars
nog skulle man kunde hitta några vårtecken ..eller hur …
IMG_3536
Hm .. ingen vår blomma .. och inte en blomma ? .. för den växer på ett träd och den är kvar så här hela vintern .. så när man går förbi det trädet .. så stannar man till lite och tittar lite extra på alla dessa röda “blommor”
UPPDATERNG..jag har kollat runt lite och jag tror att trädet ovan heter  rönnsumaksträd
Men lite vårkänsla fick man när man tittade på det
MEN
IMG_3541
Man blev väldigt snabbt påmint om verkligheten .. och att det fortfarande var full vinter ute
Ett is monster kom fram och visade sig.
IMG_3545
Men jag hittade i alla fall något som såg lite grön ut .. så det får väl bli mitt vårtecken
den 1 Mars …. 2011….

8 kommentarer:

  1. Man må nok lete litt ekstra enda for å finne vårtegn. Synes blomsten på det første bildet var så fin, hva slags tre er dette?
    Joda, det er nok endel snø og is hos meg også, men det har ikke vært den mest snørike vinteren i år. Regn og 4 plussgrader i kveld, så den vinteren i år har vært merkelig.
    Klemmer:)

    SvaraRadera
  2. Nädu! Den där sista knoppen har sett ut så ända sen i höstas! ;) så det är inget vårtecken! Fast visst vill vi haaaaa! Nuuuuuuu!!!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också gärna vilja veta vad det där är för träd? Det röda ser ju ut som hundratals pyttesmå solrosor, om man tittar närma på det!

    *hi hi* försöka duger, men när rhododendronknoppen börja svälla dåå är det nog vår hos dig!

    Och du vet ju redan att jag hittat krokusar med knoppar idag, i Skåne, så visst är våren på väg! Tror det blir SOL imorgon - och hoppas!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vilket läckert träd, ett sånt har jag varken sett eller hört talas om. Kul att få se, jättefina blommor på det.
    Ha en fin onsdag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Takk for opplysningen Mimmi:) Kan ikke huske at jeg har sett denne typen tre her hvor jeg bor. Synes det var så fint:))

    SvaraRadera
  6. Synes du har funnet fine vårtegn jeg :)

    SvaraRadera
  7. Ja, vi må hygge oss med alle vårtegn vi finner. I dag har vi hatt en grå dag uten snøsmelting :(

    I morgen er det håp :)

    SvaraRadera
  8. Hej Mimmi!
    Tack för att du berättade om trädet, som inte är ett träd, utan en buske. Kollade också om det när jag såg att du skrivit i mina kommentarer.(tråkigt att ordverifieringen bråkade med dig!)
    Det är ju jättefint, men kanske man ska tänka sig för om man vill plantera det i en liten trädgård, som vi har. Verkar bli väldigt mycket rotskott, sen var det något med irriterande mjölksaft också.
    Men fint är det, så det så!
    Kram Pia

    SvaraRadera