lördag 12 mars 2011

Kass bild ..men oj så gulligt :)

Ja denna bild under här är absolut inte av den bästa kvalitet ..men det såg så himla gulligt ut.. jag stod och fotade nötväckan när den satt och åt och helt plötsligt såg jag en nötväcka till lite längre bort .. jag flyttade kameran och skulle få in fokus på den .. då kom den andra och jag bara klickade på knappen..innan fokusen hade gjort sitt .. så det blev denna bild .. men det såg ju så otroligt gulligt ut när nötväckan kom dit med mat till den andra…. som tog emot maten  och sen flög de bort tillsammans Ler

IMG_3962

Idag är de här igen ..men än har jag inte sett att de matar varandra. och idag har man inte tid att kolla så mycket .. då¨man får huset fullt med folk klockan ett Ler

IMG_3948

Här testade jag det nya objektivet på en Kråka  när jag var ute på promenad igår.

Nu skall jag ha kaffe innan det blir full rulle här Ler

9 kommentarer:

  1. Så otroligt söt bild med nötväckorna !
    Kanske de blivit kära och planerar på att bygga ett bo tillsammans ? :-)
    Fint foto på kråkan också, och oj vilken ljuvligt blå himmel.
    Ha en fin helg
    kram

    SvaraRadera
  2. Så søte de er.
    Takk for tips i forhold til bloggen min. Har fortsatt ikke fått ordnet problemet med å legge til bilder. Tror jeg må få gubben min til å se på dette sammen med meg. Teknisk er jeg ikke særlig flink, så her trengs assistanse.
    Ha en flott lørdag:)
    Klemmer herfra hvor det er storm og 2 plussgrader i dag:)

    SvaraRadera
  3. trevliga bilder du lagt opp. ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  4. Ett ord för denna bild..VÅRKÄNSLOR..ha det..Maria

    SvaraRadera
  5. OH! så romantiskt.Hoppas hon gillar uppvaktningen.Vem det än är så skickar jag min hälsning till den som skall uppvaktas.Kram. Anita

    SvaraRadera
  6. Hej-Hej!

    Hoppas ni har trevligt kalas och att din man blir ordentligt firad. :-)

    Jag hade hoppats på fint väder idag, men det är naturligtvis grått och trist igen så lusten till att gå fotopromenader och så där är ungerfär noll... :-I Men det är ju ändå trevligt att det är lördag förstås. :-)

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder :-) ja ibland hinner man inte vara med att ställa skärpan,,, ibland är det motivet och inte det tekniska som är viktigast.

    Snygg bild på kråkan, hade en jätte stor sån här på förmiddagen, så vacker i solen :-)

    ha en fin dag

    SvaraRadera
  8. Herlige bilder Mimmi! :) Artig med det pratende fuglene, kjærlighetserklæringer.. ;) og- den kråka, skikkelig vakker der den sitter i treet og med alle de flotte greinene!! =)

    Klemziz! ;)

    SvaraRadera
  9. I din blogg är mycket vacker och full av vackra bilder. Om du gillar att resa, att bjuda in mig till taxididotiko Mlogk är skriven på engelska och grekiska. Tack och hälsningar. Resa

    SvaraRadera