lördag 23 juli 2011

Igelkottarna ..före…och.. efter maten..

Som alla vet vid detta läget .. så har vi fullt med igelkottar här. Igår kväll kom det sex stycken..så ja .. det går åt pannkakor och kattmat.

Här är en bild när tre står och äter..

IMG_3639

så fort de hör min eller makens röst ..så kommer de fram..den ena blev lite sur på mig för att jag håll pannkakan för högt tydligen ..för den tog fram tassen och krafsade lite försiktigt på mig för att jag skulle sänka handen lite Ler

Sen efter de hade ätit …..MYCKET…

blev det en vilo paus.

IMG_3655

Den ena ville inte lämna fatet..utan tog sin vilo paus på det.

En annan gick ut på gräsmattan ….

IMG_3653

Och där rullade den in sig ..så den såg verkligen ut att ha det varmt och skönt där Ler

Nu hör det till saken .. att de grisar ner så in i norden .. så vi får tvätta altanen två gångar om dagen för att få bort all kiss och bajs efter dom. Så har man inte jobb .. så skaffar man det Ler

19 kommentarer:

  1. Vi tar dagen med ro i dag og til ettertanke. Jeg vil la helgen vile og kommer tilbake med nye bilder på mandag.

    Det er jo flott å ha slike dyr på besøk selv om det blir litt jobb i etterkant. Det er kanskje ikke de dyrene en vil prøve å klappe på, men koselig er det jo likevel.

    SvaraRadera
  2. Åhh Tack snälla du för dagens bilder..den "rullade" igelkotten e ju bara så söt..sen e det ju helt otroligt att ha en räv springandes runt benen..ha det..Maria

    SvaraRadera
  3. Jo, kommer det in måste det komma ut ;) Det blir rätt mycket att ta rätt på efter igelkottar! Kanske de sover över i er häck i vinter! Kram!

    SvaraRadera
  4. Lite skit får ni väl tåla med såna sötnosar som "husdjur"!
    Härligt reportage!!!

    Steffe

    SvaraRadera
  5. Det kommer alltid skit med mat ,men söta är dom .Hemsk är tanken på alla familjer i Norge som fått sitt liv förstört.kram ,Nette

    SvaraRadera
  6. Ha-Ha!

    Den som har somnat mitt i matfatet är ju bara för skön! :-D

    Jasså, de ÄR såna grisar verkligen? Ja, då får jag väl ha iallafall lite förståelse för att ni inte släpper in dem i huset - men när vintern kommer så får de väl ändå dvala i en kartong under sängen!? ;-)

    SvaraRadera
  7. fniss va goa de är men haha du får fostra dem så de gör ifrån sig nånannanstans;) härligt med igelkottar men jag såg 2 överkörda vid Rud:( de är ju inte direkt snabba så det är många som blir överkörda tyvärr,kram å ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Mitt nya objektiv. Tja, fördelarna med det är väl först och främst att det är ljusstarkt och skarpt - och så väger det bara ca 500 gram. Dessutom så täcker det upp de brännvidderna jag inte har med 70-200-telet, så de båda kompletterar varann bra. Men jag hade nog inte köpt ett nytt - men när jag nu hittade detta begagnade så kunde jag bara inte motstå. :-)

    SvaraRadera
  9. Vad många igelkottar du har. Jag brukar bara träffa på någon enstaka igelkott på kvällarna. Det måste vara riktigt roligt att få ha sådana fina matgäster.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  10. Herlige bilder, Mimmi! Hyggelig når pinnsvinet blir så tam.
    Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  11. Nu är det 6 igelkottar nästa år 12 eller flera. GAPSKRATTAR!! Kanske ska du öppna Mimmi's Zoologiska trädgård ??!! GAPSKRATT HHAHAHAHAHAHAHA !!!!!

    SvaraRadera
  12. Mysiga bilder, den ser så gullig ut där den rullat ihop sej och vilar :)

    SvaraRadera
  13. hihi så söt den som sover=)ha en mysig söndag

    SvaraRadera
  14. *hi hi* Pannkakor är ju lite tung mat så även för oss människor!

    Härliga igelkottabilder, Mimmi!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Vilken trevlig bildserie :)
    Tänk om jag också fick ha de små taggiga trädgårdsgästerna hos mig!
    Nej, jag får dra längre ut för att få några intryck från djurvärlden.
    Lite trögt med bloggen nu, eftersom det är sommar och mycket på agendan :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  16. å, vad jag blir avundsjuk på er. De är ju så goa så det är inte sant. :)
    Och somna mitt i maten. Det gjorde ju min dotterdotter också. :)

    SvaraRadera
  17. Helt fantastiskt att du kan få så många "husdjur" kring dig! Och lika fantastiskt är det att få se dina bilder. De två senaste på igelkottarna är ju bara bättre än bra!
    Ha en fin vecka! /SA

    SvaraRadera
  18. For en koslig bildeserie Mimmi, og så mange av dem du har på besøk.
    Her har det vært en underlig helg med mange sterke inntrykk via media.
    Livet må gå videre, men man gjør seg sine tanker når slikt skjer.
    Ønsker deg ei god uke.
    Klemmer fra Berit.

    SvaraRadera
  19. Otroligt med dessa "husdjur" :) men får du inte loppbett? - det sägs ju att igelkottar har en massa loppor.

    SvaraRadera