torsdag 14 juli 2011

Winged…

Det är ett nytt tema från NatureFootstep och det är ett tema som också är i min smak..men då jag först trodde det handlade om fåglar ..blir mitt tema idag ..hm ..fåglar Blinkar men temat är för alla bevingade djur.

IMG_1837

En Talgoxe som visar vägen…till vad … vet jag inte…..

IMG_1848

Och Rödhake ungen är och hälsar på varje dag.

IMG_1903

Precis som Rödstjärthonan gör…hanen ..den hälsar på ett par gångar i veckan.

IMG_1911

Här fick jag Rödstjärthonan och Rödhaken med sin unge på samma bild

IMG_1932

Här blev ungen lite blyg och ville inte vara med på bild …

IMG_1941

Talgoxen.. som är en unge… låg och solade efter all det regn som hade kommit under dagen….och då solen kom fram sen .. blev det att ligga och torka sina fjäder Ler

Fler bidrag till detta tema hittar ni hos

NF Winged f post 500d__1694

22 kommentarer:

  1. Una bonita serie de fotos, la luz es excelente.

    Saludos

    SvaraRadera
  2. Det var en underlig kommentar du fått häruppe...men talgoxen pekar nog på väderleksrapporten! :) Härliga fågelbilder har du fått. Men de måste varit tagna en annan dag än idag, för det har väl inte regnat hos dig?

    SvaraRadera
  3. Nydelige bilder av småfuglene. Så fine bakgrunner. Godt jobbet.

    SvaraRadera
  4. Du har tydeligvis en spansk beundrer, Mimmi! Forstår det, du legger ut flotte bilder, også i dag!
    Strålende!
    Ha en flott sommerkveld!

    SvaraRadera
  5. Så flotte fuglebilder du har tatt. Liker bakgrunnen veldig godt her også:)
    Håper dere har fint sommervær og fine dager:) Her har det blitt litt varmere i dag, og i kveld er ryggsekken pakket og klar for hyttetur i helgen:)
    Ha ei riktig god helg Mimmi:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  6. Betagande är bilden Mimmi! Du är en stjärna på att fånga fåglarna i speciella ögonblick.
    Favoriten är talgoxen som putsar sig och pekar :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder på de fina fåglarna, ungarna är ju så söt! :)

    SvaraRadera
  8. Underbara foton på de söta små fåglarna
    du fotar så otroligt bra
    Kram

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. vad härligt. Jag är glad att du valde rödstjärten. Jag har ju inte sett några i år. Men jag kan ju kika på dina. :)

    Mitt bidrag ligger på Trollsländebloggen.
    Winged

    SvaraRadera
  11. det har gått troll i min kommentar. Systemet ändrar på länken jag försöker ge dig. :( Nu nöjer jag mig med att säga att den ligger på Trollsländor. :)

    SvaraRadera
  12. FABulous images of the young ones, especially the Robin.

    SvaraRadera
  13. Riktigt fina bilder, med texten blir det pricken över i:et! :)

    SvaraRadera
  14. Jättefina bilder o bra text ,är det månne från staketet som dom får sin röda färg (fniss) trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  15. Fina fågelbilder. Ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  16. söta fåglar=)ha en fin helg idag är d kallt!..kramis

    SvaraRadera
  17. *hi hi* Ja, rödstjärtarna är så fina, så det är ju inte så konstigt att vi valt dem båda två!
    Underbara, fina bilder på alla dina fåglar!
    Pekande talgoxen var ju kul!
    Skiner sola alltid i Karlstad? Det ser så ut på dina bilder :)
    Ha det gott, Mimmi!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  18. Fantastiskt fina bilder. Första bilden är riktigt rolig och min favorit.

    SvaraRadera
  19. Helt bedårande Mimmi, vad Du har tur ibland.Står Du länge och inväntar ögonblicket eller finns de bara där för Dig i rätt pose.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  20. Kjempefine fuglebilder, du begynner å bli en mester!

    SvaraRadera