söndag 17 juli 2011

Utan ett ord… nästan…

Som jag skrev i går ..åkte vi ut för att jaga storvilt igår kväll .. och då hade vi ju bara satt ut mat till igelkottarna en gång… och det innan vi åkte.

Så idag .. halv 12 ..mitt på dagen .. kom en av våra igelkottar fram..den tyckte tydligen att det hade blivit för dåligt med mat igår kväll.

IMG_3084

Den gillar att bli matad…nu ..inte för två veckor sedan …och idag tyckte den att den skulle gå in till oss…den försökte ta sig in via altan dörren…men där sa vi stopp… inte inomhus  Ler

IMG_3088

Sen upptäckte maken att den också gillade att bli kliad på huvudet Ler

24 kommentarer:

  1. Nämen ta in den vettja, den kan bo i garderoben i vinter ;)

    SvaraRadera
  2. Men Mimmi då..hur gör ni för att få alla dessa fantastiska djur så "tama"..min igelkott som bor i ormbunkslandet vänder rumpan till bara jag visar mej..klia en kotte på huvudet..du milde tid..ha det..Maria

    SvaraRadera
  3. Hejsan Mimmi !

    Idag gick jag iväg för att fylla på förrådet med kattmat, till de små lliven i Snöbärsbuskarna.
    Gick till Coop Forum, då fann jag två sma handböcker Norstedts Lilla fälthandboken en om fjärilar och en om Insekter.

    Det är ju så många frågar vad det är de hittat.

    Kanske jagh inte är så förtjust i insekter, men däremot fjälrilar men det är nog många människor.

    Du kan skatta Dig lycklig som har en igelkott.
    Då slipper Du ormarna på tomten.

    Vad vi pysslar om våra små trädgårdsdjur. Som i regel mycket väl kan klara sig själva.

    Aj då jag har glömt att ringa katthemmet.
    Kanske jag hinner.


    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. Det är Mi igen, jo jag hann men hade inte mycket för det, skulle ringa i morgon mellan 8-16 och prata med en tina, man kan ju få låna speciella burar där man lägger in mat och så fälls en lucka igen, usch snacka om att de blir vettskrämda.Jag trodde de var 10.-12 v.men osäker för lite mat har ju gjort att de inte vuxit.

    Ha en skön kväll vad som är kvar av den.

    SvaraRadera
  5. Snacka om underliga husdjur. Nu väntar jag bara på nästa husdjur. Någon av älgarna kanske följer med er hem? Mitt forotriss hade jag tänkt mig fullmåne för det var det i veckan. Ha de gott. kram

    SvaraRadera
  6. Tänk så fint med igelkottar som husdjur.Här är det inget fel på vädret soligt o fint stora molntussar har det varit idag ,men soligt däremellan i morgon väntas sol också på tisdag eftermiddag såg det ut som regn då tänker vi ta en tur in till stan o titta på taklister.Det blir väl en resa hem på samma gång men det där hemma blir nog inte så långvarigt ,Ha nog flera hundara foton på minneskortet redan ,det har varit för många vackra moln ,kramis Nette

    SvaraRadera
  7. Det är alltid fint med igelkottar, jättebra bilder.

    SvaraRadera
  8. Meeeen så galet söt..kliad med..underbart.

    SvaraRadera
  9. Så nydelig pinsvin. Tenk at den er blitt så tam... Hum jeg kommer en tur over jeg, synes de er så fine. Kos neste uke.

    SvaraRadera
  10. Herlige bilder! Morsomt å få pinnsvinene så nært innpå seg! Ta godt vare på dem!
    Ha en fin søndagskveld!

    SvaraRadera
  11. men å va gulligt att den blivit så tam:) fin den är:)

    SvaraRadera
  12. Ååååå, vad söta dessa igelkottar är. "Lyllo" dig som har en hemma hos dig!
    Har inte sett en enda här hemma.

    SvaraRadera
  13. Men så gulligt! Mysigt med en egen igelkott! :)

    SvaraRadera
  14. åh sötiiiiis :D



    svar: Ja, det är ju en smaksak de där egentligen :)

    SvaraRadera
  15. Hej ! Igelkottar är trevliga och vänliga djur som inte gör något illa. Vad kul att du lyckats bli kompis med den. Här har det regnat hela natten och jag har mått illa och har feber. Ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  16. Men det är väl klart att den måste få gå in, Mimmi! Och den vill nog sova i sängen mellan dej och maken också!? ;-)

    SvaraRadera
  17. Neimen så søt den er, og tam:)
    Så mange fine bilder du har tatt siden sist jeg besøkte bloggen din.
    Ha en riktig fin uke Mimmi:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  18. Det er virkelig koselig med dyr.

    SvaraRadera
  19. En tam igelkott och vackra bilder: sommar!

    SvaraRadera
  20. Klart att du ska ta in den o mysa lite mä´n! ;-)
    Vi har också igge här men den vänder och går så fort den får se mig! :-)

    Steffe

    SvaraRadera
  21. Cute foto of your igelkottarna,
    Greeting from Belgium, Have a beautifull summer.

    SvaraRadera
  22. Jamen... den var söt, trots sina vassa piggar :)
    och visst kan Igelkottar bli väldigt tama, det kommer jag ihåg från min barndom då vi hade dom inpå knutarna, men nu verkar de väldigt sällsynta.
    Beundrar din flit med kameran och alla trevliga bilder!
    Kram/bea

    SvaraRadera
  23. jisses så söt. Det är två år sedan jag såg en igelkott. Borde vara dags snart tycker jag.

    SvaraRadera