fredag 7 oktober 2011

En Test med en liten Casio Digital kamera..

Jag såg en annons i ett reklam blad..hm .. vem är det som sägar att reklam inte säljer.. inte jag i alla fall .. för jag åkte ner för att kolla på den lilla kamera som de visade där.

Kom hem med den…igår kväll…

och idag var vi på vårt smultron ställe och jag passade på att testa den.Så alla de bilder här är fotat med den lilla Casio kamera idag.

CIMG0080

Först testade jag lite närbilder..

CIMG0081

Det var helt ok ..tycker jag..

Sen blev det Landskap…

CIMG0098

Motsols blev det här…

CIMG0105

Snart är det inget grönt kvar alls…..

Sen testade jag att zooma in

CIMG0129

Det blev också hyfsat…

Sen kom vår lilla vittass förstås  och självklart testade jag den lilla kamera på den också..

CIMG0137

Helt ok..

Jag har inte gjort om dessa bilder ..ju .. jag har förminskat dom och lagt på ram..och på Vittass har jag mörkat ner bilden lite,

Sen blev det kväll ganska snabbt  och en kvällsbild stod för nästa test..

CIMG0178

Här använde jag manuella inställningar..det jag gjorde var att ändra slutartiden.

Hur ser kameran ut ?

2011-10-06 - 1

Så här …

Inomhus.. har jag inte fått kanon bilder .. men vi har låg energi lampor .. så jag vet inte om det är därför … skall testa hos någon annan …inomhus.

15 kommentarer:

  1. Kul att få leka lite men en ny kamera och jämföra gentemot sin systemkamera kan jag tänka mig :) tycker bilderna ser riktigt bra ut :) och vittass är ju bara för fin :) har också funderat på en mindre kamera då systemkameran blir lite små drygt att släpa med sig överallt. Dock har man ju blivit lite kräsen ;) ha en trevlig helg //Linda

    SvaraRadera
  2. Det blev ju fina bilder med den kameran .kramis o trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  3. Men är det inte så att det inte alltid är verktyget som gör bilden utan personen bakom som gör att det blir bra.
    Ha de gott i helgen. Är inte så förtjust att gå ut i regn och blåst. Kram. Anita

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder blev det! Jag tycker det är bra att ha en liten kompakt kamera också, den kan man ju alltid ha med sej ;)

    SvaraRadera
  5. Vad jag kan förstå tar den lilla kameran mycket bra bilder. Bra-ha-grej som alternativ till systemkameran.
    Ha en trevlig helg! /SA

    SvaraRadera
  6. God Morgon! Här är det förkylning med feber. Det var bara +1,4 grader här i natt så snart är det frostnätter. Vilka bra bilder den lilla kameran tar. Den tar ju bättre bilder än min Canon. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  7. Det blev ju bra bilder! Ska kolla på en sån, men jag har förstått att den är lite tyngre än min lilla blå...

    SvaraRadera
  8. Jag brukar också kolla igenom alla reklamblad - iallafall om det kan tänkas finnas kameror i dem! :-D Fast jag tycker det är så gott som omöjligt att bestämma mej för vilken ny kompaktkamera jag ska ha. Utbudet är ju enormt! Så så länge min gamla funkar, får den nog hänga med... Men jag skulle gärna ha en som är lite mindre än vad den är - men helst med samma zoomomfång (10 ggr). Och så ska den ju ta så bra foton som möjligt också - men för den sakens skulle inte kosta 4-5000 spänn! Hm...

    Din Casio skulle kanske vara nåt att spana efter, nästa gång jag befinner mej i en butik som säljer såna... :-)

    SvaraRadera
  9. wow blev jättefina bilder,ha en toppenhärlig dag verkar ju bli rätt ok väder:) kramen

    SvaraRadera
  10. Er det bra nok med lys så blir det stort sett bra bilder uansett kamera, men forskjellene dukker opp når lyset minsker. Disse bildene ser jo riktig så bra ut (Det hjelper jo også med en bra fotograf så klart).

    Vind og litt sol her i dag, så alt løvet blåser av trærne.

    SvaraRadera
  11. Ble jo bra bilder av det lille kameraet. Ha en riktig god og kreativ helg til deg.

    SvaraRadera
  12. Nice combination of photos! That's your camera?

    SvaraRadera
  13. Excellent and nice photos.

    Regards and best wishes

    SvaraRadera
  14. Den var ju inte alls dum sett utifrån dina bilder :)

    SvaraRadera
  15. Det blir ju bra bilder med den kameran. Inget att vara missnöjd över. Sen är du så duktig också, det handlar ju inte bara om kameran. :)

    SvaraRadera