söndag 12 december 2010

En dag i solen

Soligt  klarblå himmel...kallt....ut på promenad :) inte kan jag sitta inne när jag ser en klarblå himmel ute .. hur kallt det än är ..det vill säga   så länge det är under 14 minus förstås :)
Men innan jag hann gå ut .. var det en annan hängiven fotograf som hade vågat sig ut i kylan också  och jag får nog erkänna .....att han mer hängiven än vad jag är :)
För inte får någon mig ner så långt på backen .. i alla fall inte nu :)
 en koltrast kom och hälsade på och åt lite.
Men sen bar det iväg ut :)
Jag kan inte annat än njuta av allt det vackra  när man kommer ut en sån dag .. även om jag är väldigt trött på kyla och snö .. så ÄR det ju väldigt fint :)
Och man kan ju fortfarande se något i naturen med färg på .. så det blir inte bara svart--vit.. blå färg :)
Vem tittar på vem ....enkelt svar ... båda förstås :)
Men idag håll jag mig på den smala vägen..ingen avstickare in i någon skog där jag inte visste var spåret slutade .. utan idag .. då var det bara  ställen jag gick på som jag kunde utantill :)
Nu skall det bli mat här ..sen får jag se sen om jag tar en kvälls promenad ... jag hade tänkt att gå ut och testa lite i går kväll ..men då började det snöa och blåsa .. så jag stannade då snällt inomhus :)


28 kommentarer:

  1. Ja, den smala vägen ska man hålla sig på! ;-)

    SvaraRadera
  2. Det blir jo flotte vinterbilder da selvom det er litt kaldt.

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder - igen! Men med en blå himmel, så blir allt så vackert!
    Huh, såg du att han hade ryggen bar, fotografen!!!!!!! Jisses!

    Tack för din kommentar igår! Efter regnet så snöade det - lite - och sen frös det på det! Muntert!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga lilla stunden av liv. Nu bara hoppas jag, att jag sade någonting du kan förstå! :)

    SvaraRadera
  5. Vilket fint väder ni hade idag, här var det grått som du kan se på mina bilder från idag. Ha en superskön kväll och tack för påhälsningen på min sida, det gör mig superglad=) Monica

    SvaraRadera
  6. Här regnade det i fredags o sen frös det på igen = skridskobana på gårdsplanen :(
    Kallt idag med , men strålande sol :)
    Fina bilder från din promenad !
    Trevlig 3:e advent :)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Fniss...det var verkligen en entusiastisk fotograf med stil! Hujedamej... i den kyla som råder hos mig vill man knappt gå ut - 21 ikväll, stjärnklart och vargavintern verkar ha kommit :((
    Fina bilder Mimmi, Kråkan får stilpoäng :)
    Ha det gott!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  8. Flotte vinterbilde. Likte godt svarttrosten(?) og eplet!
    Ha en fortsatt flott søndagskveld!!

    SvaraRadera
  9. hihi va roligt det kan se ut då folk fotar:)
    fina bilder du tog idag i det vackra vädret,

    SvaraRadera
  10. Noen er mere akrobatiske enn andre :)

    Vært klart og fint vær hos deg ser jeg, her har vi hatt nok en snøværsdag. Men det fint, for nå er blitt skikkelig julestemning ute...

    Fine bilder du har fått i dag også :)..

    SvaraRadera
  11. Hej igen!
    Kul att du nappar på talgklockor och metoden du har klurat på går säkert fint, men eftersom de kommer att hänga fritt kommer antagligen Nötskrikan att kalasa på hela biten!
    Kolla in på Mians blogg om du har lust(länk i min lista) hon visar hur man gör steg för steg :)
    Lycka till!/ Bea

    SvaraRadera
  12. Jeg ler godt av det første bildet, kjempemorsomt å se litt bak de vakre vinterkulissene du :-)

    Fin ukestart til deg Mimmi

    SvaraRadera
  13. hahaha va? ;) hade du inte lagt dig sådär? ;) jag blev helt snöig sist jag va ute och fotade haha! La mig ner i alla konstiga vinklar..

    SvaraRadera
  14. hahaah oj ja han va verkligen hängiven hahah :D

    SvaraRadera
  15. Fina snörika bilder. Ha en fin kväll nu !

    SvaraRadera
  16. visst kan man gå ner så långt även nu. Fast inte med bara jeans på sig. Snygga bilder allihop. :)

    SvaraRadera
  17. härligt med sol, vi har också haft det idag :-)

    nä, vi har inte heller haft något töväder, den tunna isen hade runnit från ledstången vid bron på altan, troligen den bleka vintersolen som fått det att rinna.. det varmaste vi haft sedan snön kom är runt -5,, :-) och jag hoppas det håller i sej, vill inte ha tö och blankis..

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  18. Härlig serie, mest gillar jag fotografen med "nästan rumpan bar" killen behöver riktiga vinterkläder......

    SvaraRadera
  19. härliga bilder som vanligt=)ja marsipan e gott ej gjort förut hihi.
    ha en fin lucia!

    SvaraRadera
  20. Ååå så aktiv du er med å komme deg ut, det er flott! :) Vakre bilder, og jeg likte spesielt det av kråka der den sitter halvskjult bak barnålene ;) Og så nydelig bakgrunn på det, så blått! Men alle er uimotståelig vakre, det ene etter det andre..

    Ha en flott dag Mimmi!
    Klem herfra! :)

    SvaraRadera
  21. Nu börjar jag bli orolig att du gått och virrat bort dig i skogen, Mimmi! Har ju inte sett till dig på ett tag och det är ju ovanligt! Hoppas du är ok?
    Kram

    SvaraRadera
  22. Lussehälsningar från Sennan..jestanes va kallt det är..så glad att det e varmt och skönt inne..tycker både jag och LUSSEKATTERNA..

    SvaraRadera
  23. Ha en fin Lucia Nu !

    SvaraRadera
  24. He-He!

    Ja, det var verkligen en akrobat - killen med kameran! Så där ser det inte ens ut sommartid när jag fotar. Hoppas jag iallafall - för hemska tanke om nån skulle se mej (eller fota mej!!!) så. Fniss! :-D

    Det blev lite solsken + fågelfoto här idag igen. :-)

    SvaraRadera
  25. Åh, så vackra bilder. Tack för att du visar dem nu när jag aldrig kommer ut med kameran (det känns så i alla fall). Minus 14, då är det kallt för fingrarna/Kram

    SvaraRadera
  26. Akrobatisk och lite väl snålt klädd fotograf du fångat! Ser väldigt kallt ut att visa halva ryggen sådär :)

    SvaraRadera
  27. Det er kaldt å krabbe rundt i snøen ja, best å holde seg på beina på denne tiden av året :) Koselige bilder du har tatt, og pene er dem også. Det er masse farger selv om alt er hvitt, bare man ser etter som du har gjort her. :)

    SvaraRadera
  28. Vilken kille, så bar om ryggen oxså i denna kylan.. Brrrrrrrrrrr.. jag gitter inte fota ute nu.. dessutom är det så himla knutigt o glashalt på trottoarerna här nu..Jag har ett himla göre att stå upp bara. Vår skog några meter bort går jag inte in i själv.. så är det, men du fotar på som den värsta Proffsfotograf.. får du gubben med dig oxså tro? Vackert är det hos dig.. väldigt fina foton:) Kopp, kopp :)

    SvaraRadera