fredag 3 december 2010

Vinter….sommar

Visst är det fint när det är vit och ren snö ute Ler

Allt blir som i ett svart vit foto
ELLER så kan det även bli mysigt inomhus också nät det är mörkt tidigt på kvällarna Ler

Visst är det mysigt med vinter ……
NEJ
Det går inte ens att försöka att inbilla mig själv om att det är så fint och mysigt längre
utan jag längtar tillbaka
till
DSC06120
Den tiden när vi åkte iväg till Segerstad och speciellt på sommaren
Eller när vi var i Sannaskogen…..
DSC06544
Och tittade på hur två blir fler Ler
Den tiden .. den känns långt borta just nu …men  men .. för varje dag som går .. så är man en dag närmare våren Ler

12 kommentarer:

  1. Jag håller med dig...det GÅR inte att lura sig själv! Vinter är PEST och PINA, halt och kallt, huu...vår och höst och sommar..men snart är det över årsskiftet och då kan man börja vänta på lite vårigare...

    SvaraRadera
  2. Först måste jag få skriva att du är så duktig med dina foton..
    Inte jäklar få jag det att snöa på mina foton..eller ljus att blinka å lysa =)=)
    Du är jätteduktig.

    Och du jag väljer dina sommarfoton, alldeles säkert dom är underbara.
    Och sommaren är också min årstid, vintern bara en transportsträcka...
    Gillar din sista bild bara så skön..och vilken skärpa i bilden...

    Ha en finfin kväll.

    SvaraRadera
  3. d går fort iaf snart midsommar sen julafton igen hehe
    ha en fin kväll kram=)härliga bilder!

    SvaraRadera
  4. Hej-Hej!

    Tro det eller ej mej jag har SNART lyckats - ena gåsen är färdig, och den andra ska ut om fem-tio minuter. Och nu när det bara är en kvar på plåten, så är jag inte speciellt rädd för att tappa den. :-) Så ditt skräcksenario slipper nog bli verklighet - men man ska förstås inte ropa hej förrän man är över bäcken, eller hur det är man säger... ;-)

    För övrigt så tycker jag som du: Sommaren ÄR bättre än vintern, så låt den återkomma SNART!!!

    Har du visat det rådjursfotot nån gång innan, förresten!? Riktigt FINT!!! :-)

    Tack för tipset om var man kan köpa sån där fjärravtryckare! Skulle dock vilja ha en med längre kabel... :-)

    Ha en skön fredagkväll!

    SvaraRadera
  5. Så sant så sant, men tiden går da så fort, og vips så er det vår igjen med et yrende fugle og dyreliv. Fint å ha noe å se frem til også :) Flotte sommerbilder, og artige animasjoner du har fått til igjen :)

    SvaraRadera
  6. Jeg er med deg sommeren er den tiden vi vil ha hele året! Men flotte vinter og jule bilder du har da.

    Vi har begynt å komme i ordning igjen med badet på plass og bilen er endelig fikset opp så jeg håper å få tatt noen nye bilder å få blogget de snart.

    God helg.

    SvaraRadera
  7. Hehe, noen savner sommer og sol ser jeg :) Bare fem måneder til nå så begynner solen å varme litt igjen :) Imens får vi nyte kong vinter sin tilstedeværelse.

    Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  8. Visst är det mysigt med sommar o sol , men jag tror att man hade tröttnat om det alltid varit det ?!
    Har inget emot snö som ligger , men det hade ju inte behövt vara så nedrans KALLT !!!
    Fick tina tvättmaskinen idag igen med hjälp av en kupéfläkt innan jag kunde starta den :(

    SvaraRadera
  9. Jag gillar inte vintern heller. Det positiva med vintern är att man kan få väldigt vackra foton. Om det inte kommer mera snö är det acceptabelt och det blir ju lite ljusare och lättare att ta sig igenom dagarna. Efter den 21 december blir det ljusare och ljusare. Skööönt Tack för besök på min blogg. Bilderna på rådjuret och trollsländorna är suveränt fotade. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  10. Ja, tänk vad härliga tider vi har att se fram mot. Nu får vi njuta av allt det vita. Vi är ju inte vana vid snö så här tidigt. Jag tycker om ljuset men det är inte så kul att fota med iskalla fngrar. Trevlig helg/Kram

    SvaraRadera
  11. Mimmi, jag håller med dig av hela hjärtat! Jag gillar inte vintern och att behöva palta på sig en massa kläder.
    Efter rundan idag dök jag in i bildprogrammet och fastnade :D
    Milton älskar den lösa vita snön - han hoppar och springer - kör ner nosen i snön :)
    Vad duktig du blivit på glitter och bildskapande. Vore kul om du ville vara med i PHOTO MANIA - du är ju en inspirationskälla :)
    http://fotochip.blogspot.com/

    SvaraRadera
  12. jag frostade av min frys igår. Synd att man inte kan göra samma sak med det som finns utanför huset. Och, du....det snöar på din lilla gran. :( Fast det var snyggt gjort.

    SvaraRadera