fredag 7 maj 2010

Formation?

Sinneskatten har ett tema idag som handlar om form..det kan vara så många olika saker ..att hålla sig i form  är en bra sak ;) en bakform är en annan sak .. så är det ju all de vackra och naturliga formar man kan hitta i naturen.
Och då det är från naturen jag får min bilder  och inspiration ifrån blir det självklart sådana bilder :)

Hm..eller..för inte är väl detta naturligt ;) men ganska häftigt tyckte jag det såg ut så självklart tog man en bild på hur en spegling kan se ut i en sån bakruta på en bil..det blev en annorlunda form på den speglingen :)
Här är den väg jag tar när jag har varit i stadsträdgården och vill gå till Mariebergskogen.. jag njuter när jag promenerar här..när det är fint väder förstås ...vilket det har varit lite snålt med än så länge..men de få gånger man har haft sol och ganska hyfsat väder har man passat på :)
Det är väldigt roligt att kolla på de olika moln formationer .. man kan se väldigt mycket där ..om man låter sin fantasi flöda :)

25 kommentarer:

  1. ja det gäller att ha fantasi både när man fotar och när man tittar på bilder :)

    SvaraRadera
  2. Roligt med speglingen i bakrutan,nästan som speglarna i lustiga huset på Gröna Lund;-)
    Moln och vatten är alltid vackert och sätter fart på fantasin.
    Ha en bra fredag;-)

    SvaraRadera
  3. Fina foton båda två. Nummer ett blir nog favoriten ändå. En rolig och snygg bild!
    Ha em bra dag!

    SvaraRadera
  4. Speglingen i bilen gillar jag skarpt - det är kul med den sortens foto! :-)

    Och molnformationer kan vara så otroligt vackra - ibland ser man ju dessutom både gubbar och gummor, djur och monster i dem!? :-D

    SvaraRadera
  5. härliga bilder :) här blåser det svinkallt som vanligt, men solen är framme i alla fall .. alltid nått positivt ...

    former finns det gått om överallt, bara man öppnar gluggarna förstås.. :)

    ha en skön fredag kväll

    SvaraRadera
  6. Speglingsfotot helt klart favorit:)
    Ja du det mesta finns i vår natur, hur naturligt som helst:)
    jag ska kolla runt lite, vet inte riktigt om jag vill ha en kompakt (som jag har) eller en system.Ha de .. Kram

    SvaraRadera
  7. Flotte skyer du har klart å ta bilde av. Behandlet noe i PH eller??
    Ha en flott fredda'

    SvaraRadera
  8. Speglingsbilden är ett höjdarfoto! Det måste jag själv försöka någon gång.
    Moln och vatten är inte dumma de heller :)

    SvaraRadera
  9. Speglingar är roliga fotoobjekt, som jag inte såg innan jag började fota. Din spegelbild är väldigt spännande. Jag gillar också molnbilder, där sådana ulliga moln är favorit, så även där har du en bild i min smak. Riktigt bra jobbat enligt mig.

    SvaraRadera
  10. så vackert när himlen speglar sig i molnen :)

    sv: Tack så jättemycket :D
    Hoppas du får en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  11. Snygga former på molnen. Hoppas vi snart får en blå himmel igen. Ha en skön helg/Kram Lis

    SvaraRadera
  12. Naturligt var det kanske inte men supersnyggt!

    SvaraRadera
  13. Hej Mimi!
    Lite svårt att lämna komm. här hos dig idag, men nu hoppas jag det går!
    Fyndiga tolkningar som vanligt hos dig och du är verkligen observant med kameran i din omgivning.
    Nu har jag många så bilder som väntar på att få bli inlagda på min sida, men tyvärr har jag haft ont om tid och dessutom då min lediga helg inleds nu, drabbas jag av en riktig dunderförkylning :((
    Kroppen säger stopp när det snurrar på för fort!?
    Hoppas på en bättre morgondag!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  14. Visst är det härligt att ligga och kolla på molnen. Vilket fantastiskt djup du har fått till i andra fotot, underbart :)

    SvaraRadera
  15. Fina bilder på temat båda två.
    Speciellt gillar jag den med molnen. Moln har vi nog alla filosoferat över någon gång.

    SvaraRadera
  16. Skyer er veldig spenennde, og man kan se de fineste, rareste og mest spennende ting og figurer om man lar fantasien flyte litt. To flotte bilder, spennende refleksjon du fikk i bakruten på den bilen :)

    Ønsker deg en fin og solrik helg :)

    SvaraRadera
  17. Häftig och kul spegelbild. Vilka fantastiska molnformationer du fotat. Supersnygg bild! Du hade rätt. Min bild är en detalj av en taklampa.

    SvaraRadera
  18. Njutningsbara former, spegelbilder är en favorit att fota :)!

    Ha en underbar helg/E-L

    SvaraRadera
  19. Hi, hi, gillar ditt resonerande i texten. :-) Visst finns det många olika former, överallt! Speglingsfotot var skoj, det är väl bara arkitekten Gaudi som skapat liknande hus i Barcelona? Kul foto blev det. Tack för din kommentar, ja man får akta sig från att dricka för mycket. ;)

    SvaraRadera
  20. Vilka coola tolkningar på veckans tema! Den överst får bli min favorit, kul med husens objektvinkel.

    SvaraRadera
  21. ortoligt bra bilder ,
    kram å gonatt

    SvaraRadera
  22. Moln är något som bjuder oss på massor av former, men din speglings bild gillar jag ....snyggt!

    SvaraRadera
  23. hej, ja nu är man tillbaka. Jag kom inte förrän idag lunch då SJ struntade i att köra Göteborgståg igår kväll. Fick tillbringa natten hos min dotterdotter. oh det var väl inte fy skm det heller. :)
    Måste ju säga att jag gillar bilden i bilfönstret. Riktigt coolt.

    SvaraRadera
  24. Du nämner former som jag inte alls tänkt på - kul med olika tolkningar. Speglingen är ju urhäftig!
    kramkram

    SvaraRadera
  25. Fina o roliga spegelbilder du har! Gillar när det speglar sig i vattnet, ser så somrigt ut...

    SvaraRadera