måndag 24 maj 2010

Jag är imponerat

Ja det är jag faktiskt.. då jag just nu bara har ett kit objektiv att fota med  blir man ju lite frustrerat.
Men då jag håller på väldigt mycket med närbilder så måste jag ju testa hur nära jag kunde ta med det lilla objektiv.
Och jag blev väldigt paff..Jag trodde aldrig att jag skulle kunde fota en fjäril med det på så nära håll.
OBS bilderna är beskärde..men det är alla mina när bilder.
Nu fick jag blodat tand... gick på jakt efter en av de pytte små grönvinge.. ville ju testa om jag alls kunde få en bra när bild på en så liten fjäril.
Och ja .. bilden talar ju för sig själv.
Och även en utblommat maskros kan vara vacker.. för det är väl en sån?
så med detta kan jag ju tala om att även ett kitobjektiv kan man använda till närbilder ..tydligen :D
Ialla fall det jag har  canon 18/55.
Men även på sony kameran kan man tydlige det .. för jag såg att min dotter hade tagit ett kanon fint kort med sitt kit objektiv på ett litet kryp.. så när hon kunde ta en så bra bild med det måste jag ju helt enkelt  testa hur nära jag kunde få med mitt;) . Men en nackdel är det ju förstås ..man måste komma nära motivet  och det var inte lätt när man skulle ta på dessa fjärilar ..men de var snälla och satt still och lät mig fota ...länge...länge.....innan de flög iväg .

5 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina bilder du tog med kitobjektivet! Så bra att fjärilarna var snälla och satt kvar!

    SvaraRadera
  2. jag har Canon 18-55, 2 st tom, och de är jättebra även till närbilder. Men som sagt, man måste ju komma nära. Men hade inte du mellanringar? Dom kan man använda också. Tillsammans med 18-55 objektivet.
    Vad är det för något du beställt nu?

    SvaraRadera
  3. vackra=)
    ha en fortsatt bra dag=)

    SvaraRadera
  4. Hej vännen
    dina bilder är toppen fin, bild 2 är sagolik.

    kram Catthie

    SvaraRadera
  5. Det blir ju jättefina bilder, och vad snälla fjärilar du har omkring dig. I fjol skulle jag försöka fånga fjärilar på bild, men trots att jag använde telet så flög de bara iväg när jag skulle trycka av. ;)
    Jag tror att den utblommade blomman är en tussilago, men jag kan ha fel. :)
    Ha en fin tisdag, Mimmi.

    SvaraRadera