onsdag 26 januari 2011

Good morning, it's cold outside

Ja nu är man inte van att ha så mycket minus  så nu tycker man det är jätte kallt om det kommer upp till minus 10 ..det går fort att vänja sig till varmare väder ..mycket fortare än till det iskalla Ler

IMG_1943

När det är så kallt .. då vill man gå ut  och sen vända och gå in i värmen igen.. och det gjorde vi Ler

IMG_1960

Jag hoppas på att det skall bli lite varmare under dagen .. då man skall få en strålande sol och då känns det ju inte lika kallt….. för då får man mer energi och det är så mycket roligare att vara ute då Ler

8 kommentarer:

  1. God morgen til deg Mimmi,
    kaldt hos meg i dag også, rundt minus 10, og etter milde dager så virker det jo enda kaldere.
    Vel, mildvær er på vei her oppe, og vi er stadige en dag nærmere vår:)
    Ha en fin dag:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  2. god morgon, här är det -15 grader men det blir nog sol och en blå himmel :)
    är jag bara påklädd och hundarna inte får kramp kan jag vara ute länge, t om fota fast det blir lite kallt åt fingrarna emellanåt. :)

    ha en fin dag

    SvaraRadera
  3. Neeeeej! Jättekallt är det än så länge...sola mig hit och sola mig dit...Jag vill ha varmare väder annars går jag inte ut :(

    SvaraRadera
  4. Hej! Du får trösta dig med att om en månad ca så börjar våren. Ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  5. Kallt var ordet - även om det inte är lika kallt här som hos dej. Men det hindrade inte ekorren från att dyka upp vid halvnio-tiden, så nu har jag sett den igen! Tog ett par foton, men jag tror inte de blev bra... Behöver nog putsa fönsterna!? 8-X Hm... Men det tänker jag INTE göra idag!!! :-D

    SvaraRadera
  6. - 19 hos oss i dag, og nå begynner jeg å bli fornøyd av kuldegradene..sukk!

    SvaraRadera
  7. riktigt kallt idag ,hoppas d vänder snart igen=)
    ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  8. Det är så härligt när vi är så att säga på rätt sida året. Även om det fortfarande är kallt så blir i alla fall jag glad av att det märks att det har blivit ljusare på eftermiddagarna.

    SvaraRadera