fredag 16 juli 2010

Blandat

Ja man kan nog säga att det är lite blandat väder ute ...man vet inte vad man skall ta på sig.. ena stunden har man sol och VÄRME.. sen gömmar den sig och det blir strax lite kyligare
Så jag tar med en kavaj och sätter den fast i väskan .. ifall .. :)
Jag skall testa mitt objektiv som jag fick tillbaka från reparation igår.... första gången han jag använda det i ett par dager ..sen gick det sönder  och jag trodde då i min enfald att jag skulle kunde få ett nytt eller pengar tillbaka ..men se det gick ju inte .. utan det skulle skickas till lagning..ett helt nytt objektiv ... blev då skickat iväg.. så jag va då iväg och köpa ett annat  objektiv  för de sa att det kunde ju ta mer en en månad innan jag skulle kunde få tillbaka det andra...  det är ju inte klokt .. köpa ett nytt objektiv .. två dager senare ..trasigt ... sen får man vara utan det .... så man har då betalt för något som man inte kan använda ... ja ja .. vi får väl se hur det går med det nu... Så nu blir det en liten promenad. 

6 kommentarer:

  1. det är jobbigt när det pendlar :/

    SvaraRadera
  2. Ja det här är inte roligt att få vara utan objektiv så länge. Jag har väll haft en väldans tur med mina objektiv dom är fortfarande hela.
    Ta i trä!

    Vilket märke är det på objektivet?

    Ha en bra dag

    Visst ja! Jag la upp ytterligare en bastardsvärmare, men nu är det slut på dem.

    SvaraRadera
  3. fin bild=)hoppas helgen blir mysig=)

    SvaraRadera
  4. Ja visst blir man less ibland. Min kompaktkamera har pajat och garantin gick ut för en månads sen. Är man då beredd att skicka den för lagning med kostnad och väntan när man kan få en ny bra kamera för ca 2000 kr? Å andra sidan kostade denna 2 800 kronor och höll i ett år. Hoppas du får en skön helg/Kram

    SvaraRadera
  5. Här i Stockholm är det inte blandat väder utan solen steker allt vad den orkar ;-)
    Det fanns några moln på himlen tidigare idag....men de försvann tyvärr...för nu längtar jag efter regn.
    så gör nog naturen också.
    Jätte-fin bild på flugorna....eller vad de heter.
    Påminner om flugor som ser ut som små miniatyrgetingar och kan stå stilla i luften och förflytta sig på så roligt sätt.
    Ha det så gott
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas det ordnar sig och att du får ett nytt objektiv! Ibland undrar man hur företagen ska tro att man vill fortsätta gynna dem i framtiden.

    SvaraRadera