måndag 5 juli 2010

En Grönsaks meny ?

Jag har börjat att tröttna lite ...på allt vad kameror heter och annat smått och gott.. då var det dags att gå ut och försöka att få lite lust och inspiration tillbaka.
Det bästa sättet var väl att åka till segerstad ..eller ? .. Det paret vi brukar åka ditt tillsammans med ringde igår och ville att vi skulle åka... så det gjorde vi
Här har rådjuret verkligen fått en meny att välja på ....Ett grönsaks land som till och med hade skyltar som det stod vad det var i denna meny. Men nu tror ju inte jag att denna meny var gjort till rådjuret förstås :)
Och denna fjäril ..den såg lika butter ut som jag kände mig .. så jag kände att vi hade något gemensamt här ;)

Men vad är då detta ?? en jordhund !! eller besök från ett annat ställe ? 
En Trollslända som fastnade i min kamera igen.
Nu får man se vad dagen idag har att bjuda på ..just nu är det molnigt och det blåser kraftigt ...men jag ser att solen försöker bryta fram ibland...i väldigt korta stundar.

7 kommentarer:

  1. se där, var lite som fastnade på minneskortet till slut.. blåser här idag, rejält, luften är åter igen andningsbar, skönt.. ska plocka lite gubbar och se om jag får ihop 3 liter igen :-) lyser rejält rött där nere nu..

    ha en skön fortsättning på dagen

    SvaraRadera
  2. kvällen blev fin här=)fin slända=)

    SvaraRadera
  3. Klart det var till rådjuren det där salladsbordet - annars placerar men väl det inte sådär :-) Smaklig måltid!

    Trist med strul med utrustningen :-(

    SvaraRadera
  4. Så där tycker rådjuren att det är hemma hos mina svärföräldrar: serverat, alltså! De betar direkt i rabatterna, med andra ord. (Fast så klart aldrig när jag är där... :-/ Så några fina bilder på de måltiderna finns inte...). Och sen brukar det varje år komma nån älg också och bryta sönder grenar på deras fruktträd! <:-)

    De skulle så klart kunna skaffa sej ett staket, men jag tror att även om de beklagar sej lite (mest svärmor) så tycker de om att ha viltet så nära inpå husknutarna. :-)

    Snart åker jag tåg igen! :-D

    Ha en fin tisdag! :-)

    SvaraRadera
  5. Det är klart man måste vidga sina vyer och göra annat oxså .. Sommaren är här och det finns ju massor av aktiviteter bara vi ser oss omkring .. letar smultronställen som man aldrig varit .. kollar tidningar och internet.. Kameran behöver inte jobba hela tiden .. man kan njuta ändå av att andas in sommaren:) Fast vid närmare eftertanke så ska nog kameran finns med i alla fall.. man vet ju aldrig om man hittar en kaffekopp ute där i det gröna;)

    Härliga bilder du är mästarens mästare på att hitta föremål för din kamera:)
    Ha de gott.. är du inte och badar?
    Kram från en som inte badat ännu och bara satt fötterna i sanden hittills 2 ggr denna sommar.. mannen har semester från och med nästa vecka.. 4 v framåt.. så det kommer dagar:)

    SvaraRadera
  6. Riktig kosthold er viktig, så det er ikke rart rådyret koser seg der :o) Kjempefine bilder av store og små dyr!

    SvaraRadera