fredag 27 augusti 2010

Besök hos en doktor

Idag var det hög tid att ta kontakt med en Doktor ..kom jag på när jag såg att jag fortfarande hade hög feber och även kände mig mycket sämre idag.
Då det är fredag ville jag inte vänta utan ville komma till min doktor ..för att åka till akutmottagningen här i Karlstad..det var jag för sjuk för.... jag kände att jag inte skulle klara av att sitta där som ett paket och få vänta i 5 till 12 timmer för att få hjälp.

Jag hade tur och fick tag på en doktor på vårdcentralen och kom dit..de tog några prover på mig och sen fick jag vänta i 15 minuter...Sen kom jag in och det blev konstaterat att jag hade dubbelsidig lunginflammation
Och att hon inte ens hade behövt att lyssna på för att kunde bestämma det .. hon misstänkte det när hon fick provsvaret
Så nu får man Antibiotika och host medicin.. så nu skall man väl för tusan bli frisk nån gång :D

15 kommentarer:

  1. Men stackars dig, dubbelsidig lunginfl. kan inte alls vara roligt.
    Hoppas att medicinen hjälper fort så du börjar piggna till lite.
    Kryp ner under en filt och ha det så skönt du bara kan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. aj då, det var ju inte bra. Fast det kunde man ju nästan gissat. :(
    Då är det bara för dig att ta det lugnt ett tag till.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Så skönt att du fick tid på vårdcentralen,
    för att sitta och vänta på akuten är inget roligt då man har feber och inte mår bra
    oj...att det var lunginflammation du har...inte underligt att du mått dåligt.
    Skönt att du fick antibiotika och håller tummarna för att du mår bättre snart
    Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt med en snabb diagnos och medicin! Jag tog min sista penicillintablett idag! Tjoho! Fast jag har ju inte känt mig så jättesjuk..
    Krya på dig nu! Kraaaaam!!

    SvaraRadera
  5. Uff, det hørtes ikke noe godt ut, men dete r godt du fikk sjekket det og får medisiner for det, da blir du snart frisk og rask igjen :) Mange fine bilder hos deg siden jeg var innom deg sist! :) Jeg ser du har begynt med raw filer, de tar litt mer plass på maskin, men det er langt enklere å jobbe med bildene i det formatet. Ønsker deg god bedring og god helg :)

    SvaraRadera
  6. Dubbelsidig lunginflammation!!! Usch och fy!!! Ta det nu lugnt och krya på dig!!!

    SvaraRadera
  7. UFFDA, håper du blir fort frisk av medesinene.

    SvaraRadera
  8. Ena visdomdstanden fick åka i torsdags... Men det är inte värre än att man kunde köra lite mörker-foto igår kväll :-D

    SvaraRadera
  9. Aj, aj...det var inte kul! Sänder många styrkekramar och hoppas du krýar på dig fort!/ Bea

    SvaraRadera
  10. det var inte kul, men med medicin ska du nog snart bli pigg igen. :)

    härlig bild, vattendroppar på blommor är så fint.

    ha det skönt och krya på dej

    SvaraRadera
  11. Men Herre min ge Mimmi ..Tur du fick fötterna med dig och gick till doktorn. Det tar ett par dagar sedan är du i full gång igen, mannen här går på antibiotika tills fredag.. blivit bistucken, så akta dig för de där små virriga krypen.
    Krya på dig kram... Kaffe är en bra kombi;)

    SvaraRadera
  12. Fy va jobbigt..skickar massor med "antivirus" till dej..sköt om dej..Maria

    SvaraRadera
  13. Stackars dig! Fy så jobbigt och tungt med lunginflammation. Hoppas medicinen har kört undan den nu så att du mår bättre. Har själv varit sjuk och hängig - orkeslös och lite oinspirerad vilket jag inte gillar ;)
    Nu börjar jag komma igång igen.
    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  14. Tittar in igen för att kolla hur det är med dig. Det är lite tomt i bloggvärlden utan dig.
    Hoppas att du börjar bli piggare.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Goda tider, tur Du kom iväg.Jag har aldrig haft det, men däremot infekterade lungspetsar, efter jag slarvat med en segdragen förkylning.Men då var jag mycket yngre.Dessvärre är jag överkänslig mot penecillin, så det får bli något annat likvärdigt.
    Nu hoppas jag innerligt att Du kryar på Dig snart.
    Kram Mi

    SvaraRadera