måndag 9 augusti 2010

Nu går det undan.

Nu när min make har börjat att fota ..har han blivit intresserat av att springa runt i ALLA elektronik affärer och dator/kameror butiker...han som stönade och suckade tungt varje gång jag ville in i titta runt i en sån butik ;)
Nu är det jag som får sucka lite tungt ibland..för nu är det MYCKET spring i sådana just nu. Men det är ju roligt att han har börjat att bli så intresserar att han vill kolla och även köpa lite olika tillbehör till sina kameror.
Så idag blev det en ny väska till den  nya kamera han köpte.
Klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek
Denna bild tog för två dager sedan... solen lyste så fint på kapellet  och bakom tornade det upp mörka ...mörka moln.
Denna Rödhake unge... tror jag i alla fall det är .. såg vi vi klyvern här i Karlstad... Jag hade gått ner till vattnet och doppat mina fötter ....ja ni läste rätt ;) Så nu har även jag varit i vattnet ....lite grann i alla fall ... När jag stod där såg jag att den kom ner på backen  hämtade något och sen upp i trädet igen ..så gjorde den hela tiden ...när jag stod där i vattnet var den inte ett dugg orolig så man kunde stå och titta och fota den hur länge som helst.......och det gjorde jag ;)
Igår var vi i Sannaskogen på eftermiddagen och jag har nog aldrig sett så många Vårtbitare på en gång....Man fick kolla varje steg man tog  för de var överallt på backen. Så jag har aldrig sett detta förut..att det var så många ..de till och med håll på att krocka i luften när de hoppade och flög undan när man kom.
-----
Nu får man se vad man skall göra idag...Det blir nog ingen segerstad i kväll heller ..då vi har regn och det ser inte ut att vilja ge med sig. Så det blir väl lite mer undervisning till maken om kameran ;)

13 kommentarer:

  1. Det er bare å henge med i butikkene leser jeg. Litt morsomt. Flott gresshoppe!

    SvaraRadera
  2. Ja nu får du konkurrens Mimmi..snart börjar han säkert blogga oxå :)

    Så roligt att ni nu delar samma intresse då..och kan dra ut på fotosafari varenda dag :)

    Coola bilder..underbart coola..

    SvaraRadera
  3. wow va bra bilder,
    Å hua va många vårtbitare,
    hejhopp

    SvaraRadera
  4. Tänk om jag kunde få min fru att bli lite intresserad av fotografering, men det är helt omöjligt. Ta vara på intresset.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder. Och jag skrattar lite grann när jag kan se er på fototurerna. Inte kan man ha kameran i baksätet heller. Men ni kanske blir en trafikfara med kamerorna i högsta hugg/Kram

    SvaraRadera
  6. Kapellet ser nästan lite...bibliskt ut! Och rödhakar brukar vara nyfikna. Söt var den! Kanske åker jag till Sanna i morgon...det var ett tag sen :)

    SvaraRadera
  7. Flotte bilder! Kjare farger og skarpe bilder. Gresshoppa var ekstra flott da.
    Og så har du såååå mange flotte innlegg videre nedover og...
    Ha en flott kveld!

    SvaraRadera
  8. Men vad kul att maken börjar fota också. Tänk vad roligt ni ska ha när ni ligger och kryper på marken och jagar vårtbitare. :)
    Fina bilder, gillar speciellt den första, fina kontraster i den.
    Ha en fin tisdag.
    Kram

    SvaraRadera
  9. jo då, det är en juvenil rödhake. :) Alltså, juvenil = unge som lämnat boet. Den jag såg var nog äldre. :)

    Vårtbitare har jag nästan inte sett alls i sommar, lite konstigt faktiskt. ;)

    SvaraRadera
  10. Hehe, da får du jo sett hvordan han har hatt det tidligere, nå må du vente på at han skal sjekke ut og handle litt nye ting :) Gøy at han har fått opp øynene for foto han også! Jeg har også badet i år, men det er en stund siden nå og ikke har det vært badetemperatur siden heller, riktignok i luften har det vært fine dager, men jeg tror vannet er kaldt :)

    Kjempefine bilder, var lekkert bilde av kapellet med den mørke bagrunnen som fremhever alle fargene rundt også.

    Ha en fin natt :)

    SvaraRadera
  11. heia Mimmi flott bilder igjen:) Likte spesiellt godt bildet av gresshoppa di :)

    SvaraRadera
  12. se där, blir mer kameror och tillbehör :-) fina bilder med bra ljus och skärpa..

    får nog mina datorhögtalare idag redan, beställde efter 16 igår och dom skickade varorna i går kväll :) på dustin går det undan..

    ha en fin dag

    SvaraRadera
  13. fina=)hoppas du har en bra kväll=)

    SvaraRadera