måndag 16 augusti 2010

Skogen.....där finns det mycket konstigt

Idag blev det en lång och underbar promenad.
Det var mulet men ändå varmt och när man gick i skogen var det lä så man märkte inte att det blåste alls ..så man blev ganska varm ..fort...då man hade klätt på sig för lite svalare väder :)
På vägen till skogen såg man denna bofink som gick och plockade något från gräsmattan.
Denna groda ville inte riktigt visa upp sig  
Jag såg även en massa andra saker som såg lite misstänkte ut...om någon kommer ihåg ett inlägg jag hade på min gamla blogg om utomjordingar ..så vet de i alla fall vad jag pratar om
Jag blir mer och mer övertygad om att de är så små
För visst ser man att detta är ett litet ufo..även om de har försökt att kamouflera det lite :)
Så efter jag såg det .. tittade jag lite extra efter mer bevis .. och jag hittade massor... men alla de bilder kan jag inte lägga upp här för då blir bloggen full med en gång ;)
---
Men jag hoppas verkligen att
Detta INTE är några av dom.. även om det kan se ut som det är en sorts vakt :)

14 kommentarer:

  1. ja det är onekligen utomjordingar som kamouflerat sej, :)

    varit soligt här idag fastän förmiddagen började lite kall och mulen :) just nu skiner solen men det blåser ..

    fina bilder som vanligt och den sista bilden är en tordyvel, som även jag har på bloggen idag :)

    ha en fin kväll

    SvaraRadera
  2. Klart det finns små utomjordingar! Eller inomjordingar...de måste ju kamouflera sig för att inte upptäckas alltför fort. Men nu har du ju hittat några ;)

    SvaraRadera
  3. Men Mimmi jag bara dööör..det där lilla Ufo:t är ju makalöst underhållande..himmel så cool!!!

    SvaraRadera
  4. Den som leter, finner... :) Du er veldig flink til å se de små ting og fange de flotteste bilder av dem.

    I dag har det vært skyet og akkurat nå er det 16 grader, og litt regnvær er på vei.

    SvaraRadera
  5. japp det måste helt klart va små UFOn de där,igår hittade Nellie en pytteliten brun groda som hon tog upp i handen men den va så snabb så jag hann ej fota den,
    <jättefina bilder,
    kram

    SvaraRadera
  6. Ufot så käckt.. du har tur du som har så mycket bra promenadstråk runt dig för att spana på fotoobjekt:)
    Kvavt så in i norden här idag... igen.. Åska natten som var, men lika kvavt.. regn i morgon:(
    Ha de kopp, kopp;)

    SvaraRadera
  7. Små gråna UFO:n med ben - ja nu är beviset äntligen här! Du är för härlig Mimmi - hittar alltid det stora i det lilla :-)

    SvaraRadera
  8. Mysiga och fina foton som vanligt.
    Och oj...vilket roligt kryp ( ufo :-) du hittade....jätte-kul...och undrar vad det är för kryp...
    det är otroligt så många arter det finns i naturen.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ufon finns lite varstans...helkul att titta på dom...men gu nåde om dom hoppar på mej..jag får stora skriket och fläktet...ha det..Maria

    SvaraRadera
  10. Här har det varit dåligt med fotopromenader den här veckan - inga alls, för att vara exakt! <:-I Däremot har jag promenerat i affärer med dottern en stund i förmiddags, så krafterna börjar iallafall återvända så smått. Förhoppningsvis kan det blir lite foto igen i morgon! :-)

    RAW-filer "SKA" redigeras - det är lixom det som är grejen med dem. :-) Att man kan plocka fram exakt det man vill ha fram ur dem, eller vad jag ska säga. Alla möjligheter ligger lixom gömda i RAW-filen, men om man inte gör något alls med den så ser den rätt trist ut. Du måste absolut testa igen! Och göra lite redigeringar. :-) Följde det inte med några program med kameran när du köpte den?? Jag använder det som följde med min. Finns bättre, men då kostar de antagligen en del... Och det räcker ju med nåt enkelt i början, bara så man får testa lite och så där och kan se vad som faktiskt går att göra. :-)

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder och den lille Marsianen är ju bara så läcker;-)
    Ha det bra;-)

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder, speciellt den på bärfisens stjärt och visst ser dom ut som utomjordingar allt! :)

    SvaraRadera