onsdag 11 augusti 2010

Ingen älg i sikte

Nej det är det inte och det beror nog på att vi inte har varit till segerstad på några dager nu ... och ikväll blir det inget heller ...då det regnar och åskar ute just nu..... Så min lilla älg kompis undra nog vart jag har tagit vägen nu ;)
Klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek
Här har vi en fulsnygg !!! gås ? som tog en promenad i Mariebergskogen.
Här såg jag en riktig gentleman.. som hjälpte sin fru att bära hennes hatt ;)
Jag tycker inte hon ser så imponerat ut av hans serenad .... Vilket jag kan förstå ..då jag också stod och lyssnade på honom :)
--------
Nu något helt annat
Jag fick en räkning idag och där stod det att den skulle betalas den 1 September...HJÄLP... det är ju snart det... vart har sommaren tagit vägen...september ... då är det ju snart höst....Men vi kan ju alltid hoppas att vi fortfarande kan få några fina dagar ännu..... som en sån vi hade igår..då var det underbart väder.

9 kommentarer:

  1. Ja! Det där var en fulsnygg gås, men fotot är kanonbra. Sommaren den gör bara en blixtvisit varje år, det blinkar bara till så är den över. Suck!
    Men vi får hoppas på en solig och härlig höst i stället.

    Ha en bra sensommardag

    SvaraRadera
  2. "Gåsen" är en myskanka. :-)

    Mmm, den otäcka hösten kryper verkligen närmare och närmare nu. Vissa dagar (när solen skiner) märker man det inte, men som idag när det har regnat och varit gråtrist hela dagen så känns det ganska höstlikt faktiskt. Men det är iallafall fortfarande ganska varmt. :-) Snart ska man väl behöva fundera på vantar igen när man ska ut på sina fototurer... <:-I Brrrr...

    SvaraRadera
  3. Vi får hoppas att hela september blir varm och skön!

    SvaraRadera
  4. Kul bilder på gentlemannen och måsarna;)
    September doftar Höst, men vi kan få en fantastisk höst med massor av fina bilder i höstens färger Mimmi.. Tiden springer, så det är bäst att ta tillvara varendaste minut.. Nu ska jag ta mig en Kaffe innan Livvakterna börjar:)
    Kram till dig du härliga:)

    SvaraRadera
  5. Gåsen var ju läcker Mimmi. Han ser nästan lite stolt ut. Han kanske vet att han ser läcker ut. :)
    Här har vi haft dåligt väder i en dryg veckas tid. Jag saknar solen. Vill fota i kvällsljuset nån gång men det verkar jag få vänta på.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  6. Vill inte tänka på tiden nu. Ikväll har jag njutit på balkongen i strålande solsken, mmmm!

    Mer serenander borde det va, till alla :-)

    SvaraRadera
  7. haha va va det för en gås har aldrig sett en sån,
    hoppas nu att solen vill komma till oss igen barnens sista sommarlovsvecka nästa vecka,
    kram

    SvaraRadera
  8. Vel, i Norge kaller vi denne for ei and, - Moskusand!
    En nokså vanlig tam-and. Ungene er veldig søte. Har klekt ut moskusandegg flere ganger. Denne anda er veldig glad i Iberiasnegl og mange proffe grønnsaksdyrkere har ofte noen moskusender gående på gården...
    Uansett, dette er flotte bilder!!
    Drar til Norrköping i morgen og håper på godvær og mange fotomotiv...
    Ha en flott kveld!!

    SvaraRadera