torsdag 26 augusti 2010

Mina Fåglar

Mina Fåglar 
Kan man kalla dom det ;) Jag gör det i alla fall eftersom de är hemma hos mig på min gräsmatta och buskar :)
Här har vi en Talgoxe som gillade min Solros...väldigt mycket :)
Sen såg jag några som jag inte kunde placerar..det är antagligen ungar .
Först tänkte jag att det kunde vara en Rödhake unge... men de kan väl inte ha gult på bröstet..eller ?
Och denna under..den är ju mer spräcklig så den kunde man ju också tro att det var en sån ..men jag får det inte att stämma in ändå
Det är jätte svårt att kunde bestämma vilken sort/art.det är nu ..hm . det är det ju jämt förstås ...i alla fall för mig som inte har lärt mig så mycket om fåglar än...men det kommer .. för jag har blivit mer och mer fascinerat av alla de olika  fågelarter som faktiskt finns här :)

15 kommentarer:

  1. så fina närbilder på dem.
    js det kan du kol dom :D

    SvaraRadera
  2. Hej Mimmi!

    Underbara bilder på dina fåglar, det spelar inte så stor roll vad dom heter, dom är vackra att titta på ändå.

    Kram från Irene

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. mittbilden verkar vara en lövsångare. Den sista är nog en ung rödhake. Fast den ser otroligt deppad ut.

    SvaraRadera
  5. Jättefina fågelbilder. Har köpt en fågelbok men det är svårt att leta om man inte har det minsta koll på vad de heter. Tyvärr har jag inte tålamod att sitta och vänta ut dem. Man får nästan sitta på pass.Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  6. Vad ovanligt att se en talgoxe nu. Jag har inte sett några på väldigt länge.
    Fina bilder blev det i alla fall. Har ingen aning om namnet men den är vacker, den där fågeln.
    Ha en fin kväll, Mimmi.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det översta är en talgoxe! ;) Lövsångare gissar jag också på sen och rödhake...de har så stoooora ögon! :)

    SvaraRadera
  8. Flotte bilder av kjøttmeis og løvsanger...den siste er noe pjusket...og kan være en rødstrupe unge(?)

    SvaraRadera
  9. Tycker synd om dem som inte kan ett enda namn på våra fina småfåglar och de lite större med för den delen.
    Jag såg nog en Lövsångare jag med.Talgis tar väl ingen fel på o.Blåmesen, Bofinken var länge sedan jag såg.Entita,Talltita,Flugsnappare,med flera en sädesärla ser jag var och varannan dag när jag åker till Xet.Bor så dumt, så det är bara på vintern jag ser dem,för då matar jag, fast jag inte får för hyresvärden, sa en gång,när de sa åt mig,äter inte Du ? Hänger talgbollar i en björk utanför. ( råttor.)?
    Ingen kamera än, skulle få 500:- för jag hjälpt Xet.Det ska jag fixa håret för. Kram Mi

    SvaraRadera
  10. se där, fina bilder. såg bofinkar i en stor flock idag, dom var på grusvägen och jag tror dom känner att hösten är här. :)

    har inte varit så aktiv här på nätet dom sista dagarna, hösten är här, regn idag...

    ja dom överraskade rejält med sin förlovning, men roligt är det, tror dom passar bra ihop, än i alla fall :-)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  11. Och här kommer jag som har en ornitolog i familjen och kan tala om att tvåan är en Lövsångare.trean är en Gärdsmyg..

    Just så är det..:)

    Mimmi vilka läckra bilder på de små liven ..

    SvaraRadera
  12. Ja, oavsett vad det är för arter så är det klart att det är "dina" fåglar när de bor i din trädgård!! :-)

    Jag har så smått börjat utfodra "mina" fåglar igen med solrosfrön. För snart är det ju vinter!! Hm... <:-I

    Och det var faktiskt bara fyra grader över nollan i morse... Hutter...

    SvaraRadera
  13. Kan en fågelsort..Bofinken Knut..fnissfniss..ha det..Maria

    SvaraRadera