torsdag 19 augusti 2010

Sjuk

Nu har jag blivit sjuk ... min make har varit sjuk men är nästan bra nu .. så jag trodde jag hade klarat mig...men det märkte jag i natt att jag INTE hade.
Så nu sitter jag här och mår ganska så dåligt...och inte nog med det !!
---
Jag skulle ha fått besök av en bloggkompis denna helg..och var tyvärr tvungen att ringa återbud :(
Och inte nog med det ..jag hade beställt ett nytt allround objektiv till min Sony kamera ett 18/250mm.. och det var snabb leverans .. det blev beställt igår på förmiddagen och jag fick det idag vid lunch tid
Ja som ni kan se ..så har jag återgått till en sony system kamera ..då den kunde ge mig lite mer frihet ... Canon kameran .. trivdes jag inte riktigt med tyvärr..Den tog bra bilder ..men för min del fattades det lite av det som jag hade på Sony kameran ..på sony hade jag det samma som fanns på Canon kameran ..men med lite mer val och inställningar kunde jag göra på sony kameran
Det var absolut inget större fel på Canon heller ..men man är ju olika och jag trivdes bäst med sony kameran.
Nu hoppas jag att jag kan bli bra SNABBT så man kan komma ut lite igen och att man då kan få träffa Naturefootstep  som skulle ha kommit hit denna helg
Jag testade i alla fall med en sorts macro bild med det nya objektivet idag
Fler macro bilder 
hittar ni HÄR

19 kommentarer:

  1. det var inte kul att du blivit sjuk, men det går nog över på några dagar hoppas jag.. :)

    ha en skön och lugn fortsättning på dagen

    krya på dej

    SvaraRadera
  2. Men å...krya på dig! Inte kul att vara sjuk sådär... Kram!!

    SvaraRadera
  3. Trist att bli sjuk. Speciellt eftersom du skulle träffa din bloggkompis. Men det går nya tåg.

    Krya på dej, Mimmi.

    Viktigt att trivas med sin kamera.
    Kram. Lissen

    SvaraRadera
  4. Oj men krya på dig Mimmi..drick en liten sjö så blir du bra..

    SvaraRadera
  5. Hej på dej!

    Visst är det visset att bli dålig - och alltid ska man bli det när det passar som sämst!? :-( Jag dras fortfarande med de basilusker jag drog på mej för en vecka sen, och som det känns nu blir det nog till att ta det ganska lugnt i ett par dar till. Är helt slut när jag kommer hem från jobbet - och hade jag haft ett heltidsjobb hade jag nog fått sjukskriva mej... :-/ Men ett par timmar tycker man ju ska gå, men det är nätt och jämt! Finns ingen ork till att ut och fota sen, kan jag tala om... Suck!

    Men vi får krya på oss båda två! :-)

    Och naturligtvis ska du välja den kamera som du trivs bäst med - och oftast är det ju så att det man en gång har börjat anväda håller man sedan helst fast vid. Jag skulle nog ha svårt för att lära mej knapparna och inställningarna på ett annat märke än Canon, så jag kommer nog att fortsätta med det märket i all evinnerlighet. Foto ska ju vara mer roligt än krångligt, eller hur!? :-)

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker blå färg! Underbart!

    SvaraRadera
  7. krya på dig nu kram,fin bild=)

    SvaraRadera
  8. Mycket fin bild med underbara färger!
    Krya på Dig!

    SvaraRadera
  9. Underbar färg på en söt blomma, fin macro.
    Krya på dej;-)

    SvaraRadera
  10. Vad tråkigt att du blivit sjuk och fick ställa in besöket! Hoppas du kryar på dig snabbt och snart är ute med nya objektivet.
    Du får en kram också - om du lovar att inte smittas ;-)

    SvaraRadera
  11. Så trist att du blev sjuk...Trist att du fick ställa in besöket...Hoppas du snart är pigg och kry igen! Ett vackert foto visar du upp i alla fall!

    SvaraRadera
  12. Synd at du er blitt sjuk, god bedring til deg!!
    Flott macrobilde du har lagt ut!!

    SvaraRadera
  13. God bedring, håper du blir raskt frisk igjen! Ja, det er rart dette med kameraer, er man først blitt fortrolig med en type så er det ikke lett å bytte merke, alltid noe man savner :) Et lekkert foto du har tatt!

    God bedring fra Drammen :)

    SvaraRadera
  14. Flott bilde her mimmi og jeg øsnker deg riktig god bedring :)

    SvaraRadera
  15. Det kommer flera dagar. Men jag hoppas solen skiner när du blir frisk. Idag har det regnat hela dagen. :(
    Din bild blev riktigt snygg. Verkar vara ett bra objektiv.

    Canon...ja..de har sina brister. Kanske jag byter till nästa år, då börjar jag nog ha slitit ut det jag har nu i kamera o objektiv-väg.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  16. Hej på dej!

    Hoppas att du mår iallafall lite bättre idag!? :-) Själv har jag faktiskt varit ute en stund nu på förmiddagen och jagat fjärilar i rabatten med kameran, så det går framåt med hälsan här om än sakta...

    Stor krya på dej-kram!!! Och hoppas du får en fin helg trots att bloggvänsbesöket inte kan bli av. Det kommer fler tillfällen! :-)

    SvaraRadera
  17. Beautiful shot!
    Love the color from this flower

    SvaraRadera
  18. God bedring og lykke til med Sony kameraet og det nye objektivet.

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder! Man blir helt betagen av bilderna.
    Lycka till med ditt fotande. Jag kommer att hålla ett öga här.

    SvaraRadera